مستضعفین تی وی

اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي نَفْسَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي نَفْسَكَ لَمْ أَعْرِفْ رَسُولَكَ‏ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي رَسُولَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي رَسُولَكَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَكَ‏ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي حُجَّتَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دِينِي‏

آیا در قرآن برای راهپیمایی هم آیه داریم؟

صفحه اصلی

ایمیل مطالب پروفایل مدیر رهبری پشتیبانی

مذهبی
توحید
مهدویت
معاد
نماز
قرآن
احکام
امر به معروف و نهی از منکر
حجاب
اثر منفی دوستی دختر و پسر قبل از ازدواج
ازدواج
محرم
نگاه
ابلیس
گناه
نبوت
روزه
خمس
زکات
عاشورا و امام حسین
آیا می دانید ؟
احادیث ، روایات ، داستان
احادیث ناب
روایات ناب
داستان ناب
کتاب و گفتۀ بزرگان
علمی
اجتماعی
حق الناس
رشوه
مطالب جالب
دیگر مطالب
واقعیات جامعه غرب
تاثیر سایتها و فیلمهای غیر اخلاقی
مد و مدگرایی
پزشکی
مشکلات مبتلا به
دانلود
مناجات حاج منصور ارضی
سید مهدی میر داماد
نرم افزار کاربردی موبایل
دانلود سخنرانی
موبایل
کتاب
نرم افزار
کامپیوتر
نرم افزار
کتاب
اخبار
سینما و تلوزیون
رژیم پهلوی
سخنرانی استاد پناهیان


حجاب
حجاب
روزه
نماز
روزه
امر به معروف و نهی از منکر
نگاه حرام
نگاه
اسرار روزه
روزه درمانی
امر به معروف
نهی از منكر
ماه رمضان
امر به معروف و نهی از منكر
شیطان




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 87
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 99
بازدید ماه : 99
بازدید کل : 15564
تعداد مطالب : 285
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1


آیا در قرآن برای راهپیمایی هم آیه داریم؟

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


كسی از من پرسید: ما در قرآن برای راهپیمایی هم آیه داریم؟ گفتم بله: قرآن می‌فرماید:

«وَ لا یَطَؤُنَ مَوْطِئاً یَغیظُ الْكُفَّارَ وَ لا یَنالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَیْلاً إِلاَّ كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ إِنَّ اللَّهَ لا یُضیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنینَ» توبه/120

قدمی را برنمی دارید كه بواسطه آن كفّار به غیظ می‌آیند مگر اینكه در مقابل آن برای شما عمل صالح نوشته می‌شود.
«یَطَؤُنَ»: یعنی حركت دست جمعی و راهپیمائی، پس این راهپیمائی هم عمل صالح است.

منبع : سوال چهارم در صفحه -->       http://gharaati.ir/show.php?page=darsha&id=747

 

چهار شنبه 1 مرداد 1398

 

دعوت مراجع تقلید برای حضور در راهپیمایی روز قدس

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


دعوت مراجع تقلید

برای حضور در

راهپیمایی روز قدس

دعوت مراجع تقلید برای حضور در راهپیمایی روز قدس

 
به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله مکارم شیرازی در پیامش آورده است: روز قدس روز خروش همه مسلمانان علیه رژیم غاصب است که امسال نقاب از چهره وحشیانه خود برداشته و در غزه صدها نفر را شهید و هزاران نفر را مجروح کرده است.

وی افزود: امروز حامیان رژیم صهیونیستی و اسرائیل از هر زمانی رسواتر شده اند و مسلمانان باید از این فرصت استفاده کنند و دست به دست هم دهند و اگر برخی دولت های اسلامی کوتاهی می کنند، ملت های مسلمان به خروش آیند و بتوانند ان شاء الله این رژیم را درتمام دنیا منفور و حامیانشان را رسوا کنند.

آیت الله نوری همدانی هم در پیامش آورده است به مردم مظلوم فلسطین و غزه می گوییم شما تنها نیستید و دل های همه مسلمانان و آزادیخواهان با شماست و از شما حمایت خواهند کرد.

پیام ما در روز قدس که روز اسلام است به استکبار جهانی و دولت هایی که با آنها همراه و همصدا هستند بعد از محکوم کردن جنایاتشان این است که روزگار دروغ ، فریب و تزویر به پایان رسیده و عدالت و آزادی خواهی در جهان استقرار پیدا خواهد کرد.

آیت الله علوی گرگانی هم در بخشی از پیامش آورده است.. امت بزرگ اسلام ، آزادگان جهان ، ای آنانکه قلبشان برای آزادی ، عدالت وامنیت می تپد هنگام فریاد فرا رسیده ، روز قدس روز فریاد بر سرظالمان و ستمگران ، روز اسلام ، روز تلاش برای آزادی مردم مظلوم و رنجدیده فلسطین ، روز غرش علیه استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل است.

آیت الله جوادی آملی نیز گفت: همه مسئولان و ملت ایران در داخل و خارج باید در روز قدس در حمایت از فلسطین در راهپیمایی شرکت کند.

وی افزود: حال انتفاضه و راهپیمایی کمترین کار است که باید انجام دهیم.

آیت الله سبحانی ، هم مسلمانان را به شرکت گسترده در راهپیمایی یوم الله قدس دعوت کرد.

این مرجع تقلید شیعیان گفت: مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان ، محل معراج رفتن پیامبر اسلام (ص) برای مسلمانان اهمیت فراوانی دارد و این مقام باید در اختیار مسلمانان باشد.

آیت الله سبحانی افزود: عده ای نژادپرست از شرق و غرب آمدند و بر این مکان مقدس مسلط شدند لذا مسلمانان باید با چنگ و دندان قدس را باز پس گیرند.

وی گفت: در روز جهانی قدس که به فرمان امام خمینی (ره) اعلام شده است باید لبیک بگوییم ، علیه رژیم صهیونیستی شعار دهیم و حق مسلمانان را بازپس بگیریم.
 
منبع : http://www.radiopayam.ir
 

چهار شنبه 1 مرداد 1398

 

دو شبکه ماهواره ای فارسی زبان که در شب اربعین سنگ تمام گذاشتند!+ تصاویر

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


شیوه پخش برنامه های دو شبکه ماهواره ای فارسی زبان وابسته به دو دولت غربی در شب گذشته و همزمان با عزاداری شیعیان، ما را بر آن داشت تا نگاهی به این نوع برنامه سازی آن ها داشته باشیم.

به گزارش مشرق، شبکه های ماهواره ای که به زبان فارسی برنامه پخش می کنند، هدف خود از تأسیس شبکه و پخش برنامه برای ایرانیان را احترام به سلیقه و نظر مخاطب ایرانی بیان می کنند و از "صداقت" و "رفتار حرفه ای" می گویند؛ اما آیا واقعیت هم همین است؟

صدای آمریکا(VOA) و  بی بی سی فارسی(BBC PERSIAN)  نیز از آن گروه از شبکه هایی هستند که ادعای احترام به دیدگاه و سلیقه مخاطبان خود را بارها مطرح کرده و می کنند؛ به خصوص بی بی سی فارسی که رئیس آن در سخنانش از واژه هایی مانند "رسانه حرفه ای"، "رفتار صادقانه"، "احترام به مخاطبان ایرانی" و ... سخن می گوید؛ اما اگر راستش را بخواهید بارها خلاف این شعارها عمل کرده اند؛ از استفاده از واژه مجعول برای خلیج فارس گرفته تا جعلی خواندن ایران و این بار ...

نمونه دیگر "رفتار مغایر با شعار" در دو رسانه وابسته به دولت آمریکا و دولت انگلیس را شب گذشته به وضوح میتوان دید. در حالی که در شب اربعین نه تنها شیعیان سراسر جهان؛ بلکه اقلیت های دینی در ایران برای امام حسین(ع) عزاداری می کردند؛ اما این دو شبکه به جای احترام به ایرانی ها و با بی اعتنایی به اعتقادات مردم ایران، سنگ تمام گذاشتند و از هیچ کاری دریغ نکردند.

 

بی بی سی فارسی در دو روز گذشته، دو گزارش و خبر از پیاده روی زائران در کربلا پخش کرد که در هر دوی آن ها طوری فضاسازی شده تا با القای عدم وجود امنیت در عراق، به شکلی حرفه ای در پیاده روی و زیارت، شک و تردید به وجود آورند.

 

 

 

به گزارش جام نیوز،  نگاهی به گوشه ای از تصاویری که در ذیل این نوشته از این دو شبکه می بینید؛ بخشی از دیشب این دو رسانه را نمایش می دهد. شبی که حجم برنامه های موسیقی، رقص، آواز، شراب و قمار بازی به شکل عجیبی افزایش پیدا کرد و این دو شبکه احتمالا به بهانه فردای شب یلدا[!] در شب اربعین جشن گرفتند.

اگر کسی خرده بگیرد که آیا از این شبکه ها غیر از این توقع داشتید؟ یا این که آیا انتظار داشتید آن ها هم عزاداری کنند؟ باید این طور جواب دهیم که:

1. با وجود آن که بی بی سی فارسی با بودجه دولت انگلستان و صدای آمریکا با بودجه دولت آمریکا تأمین می شوند و مدیران به ظاهر فارسی این شبکه ها هم باید بر طبق رویه مورد نظر برنامه بسازند؛ اما اخلاق حرفه ای یک رسانه حکم می کند به مخاطبانش احترام بگذارد.

2. این شبکه ها شب گذشته حداقل می توانستند برنامه های عادی خود را پخش کنند؛ اما حجم رقص و آواز و شراب و قمار به حدی بود که انسان را به فکر فرو می برد که آیا این نوع پخش برنامه در شبی که ایرانیان عزادارند، جز بی حرمتی به اعتقادات شیعه است؟ آیا این رویکرد هدفی جز تلاش برای کم رنگ کردن نقش دین و اهل بیت(ع) در زندگی ایرانیان دارد؟

3. ما انتظاری جز این از بی بی سی فارسی و صدای آمریکا و دیگر شبکه های ماهواره ای- چه سیاسی و چه فرهنگی- نداریم، آن هایی که از راه های مختلف تمام توانشان را برای مقابله با فرهنگ ایرانی- اسلامی و تغییر دادن سبک زندگی ایرانیان به کار بسته اند؛ اما این تلنگری است به خودمان که حواسمان باشد و در غبار روزگار این نوع رفتار و هجمه دشمن و اهدافشان را فراموش نکنیم.

گرچه بسیاری از تصاویری که دیشب از بی بی سی فارسی و صدای آمریکا پخش شد به دلیل صحنه های غیراخلاقی قابل نشان دادن نیست؛ از نمایش بخشی از تصاویر هم از مخاطبان محترم پوزش می خواهیم:

 بی بی سی فارسی BBC PERSIAN:

 

 

رقص:

 

 

 

شراب خواری:

 

قمار بازی:

 

انواع موسیقی و آواز و ....:

 

 

  صدای آمریکا VOA:

 

 

 

منبع : http://www.mashreghnews.ir


برچسب‌ها: شبکه , ماهواره , فارسی , زبان , اربعین , سنگ , تمام , بی بی سی , فارسی , مشرق,
 

یک شنبه 29 تير 1398

 

شباهت نظر رهبر انقلاب و پناهیان در مورد فرج و تحول در جهان

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


شباهت نظر رهبر انقلاب و پناهیان در مورد فرج و تحول در جهان
 
1

آقا! بروید با چندتا از این پیرمردها صحبت کنید، با این سیاسیون و نظامیون دنیا صحبت کنید، بگو جان آباء و اجدادت قسم، ده سال پیش شما احتمال جنگ این‌جوری در غزه را می‌دادی؟ یک نفر اگر به شما جواب مثبت داد! این قدرت چیست؟ «معمّا چو حل گشت آسان شود».

 

 

 

به گزارش فرهنگ نیوز، هرچند پس از سخنرانی شب عاشورای سال 91 حجت الاسلام پناهیان عده ای سعی در تخریب وی و به انحراف کشاندن مطالب با اتهامات واهی به شخص حجت الاسلام پناهیان و تحریف سخنرانی شب عاشورای وی در مورد قواعد ظهور (و نه علائم ظهور) کردند اما با مقایسه ی سخنرانی وی در مورد تغییر شرایط جهان و جابه جایی قدرت در منطقه خصوصاً در قضیه جنگ غزه و اسرائیل با سخنرانی رهبر معظم انقلاب در جمع اساتید کشورهای بیداری اسلامی، به روشنی می توان دریافت که نوع نگاه حجت الاسلام پناهیان در مورد نصرت الهی و شتاب به سمت نزدیکی فرج مورد تایید بزرگان و منطبق بر اصول لایتغیر سنت های الهی است. به گزارش فرهنگ نیوز با مقایسه ی بین صحبت های حجت الاسلام پناهیان و صحبت اخیر رهبر انقلاب این نگرش به روشنی قابل درک است:

 

حجت الاسلام پناهیان شب عاشورای 91 بیت رهبری

من یک سؤال از شما بکنم عرضم را کم‌کم جمع بکنم ببرم‌تان با همین بحث در کربلا. ببینید واقعاً حالا کربلا کجاست، ما کجا هستیم! الان بعد از این بحث مزّه می‌دهد برویم کربلا، قبلش این نکته را به عنوان تتمّۀ بحث خودم عرض بکنم. دوستان من! این روندِ سرعتِ فراگیر شدنِ حقیقتِ اسلام ناب، حقیقتِ انقلاب اسلامی که دارد با این قدرت اثر می‌گذارد که نمونه‌اش را شما در جنگ اخیر غزه دیدید، جوان‌ها روحیۀ سلحشوری دارند، جنگ غزه را می‌بینند می‌گویند آفرین عالی بود، بعد مشغول می‌شوند درس خودشان را می‌خوانند. خبر ندارند که معنایش چیست. آقا! بروید با چندتا از این پیرمردها صحبت کنید، با این سیاسیون و نظامیون دنیا صحبت کنید، بگو جان آباء و اجدادت قسم، ده سال پیش شما احتمال جنگ این‌جوری در غزه را می‌دادی؟ یک نفر اگر به شما جواب مثبت داد! این قدرت چیست؟ «معمّا چو حل گشت آسان شود».

من از شما می‌خواهم یک سؤال بکنم، عاشوراییان! اگر همین‌جوری روند جلو برود که مانعی هم برایش نیست، امکانات هم بیشتر شده برای اینکه رشد حرکت اسلام ناب تساعدی باشد، چند سال دیگر ظهور خواهد بود؟ محاسبۀ عقلانی بکن، اینکه پیشگویی و غیبگویی نیست، قواعد ظهور را نگاه کن، چند سال دیگر کار تمام خواهد شد؟ یک محاسبه بکن، یک آمار بکش، نمودار پای تخته بکش، امکانات، رشد ما، قدرت دشمن، شکستش در مقابل ما، نمودار که کاری ندارد، نه اینکه می‌توانی وقت دقیق را اعلام کنی یا روز و تاریخ و سال را می‌توانی حساب کنی.

 

صحبت های مقام معظم رهبری در جمع اساتید کشورهای بیداری اسلامی 21 آذرماه

 اين مسئله‌ى اخير فلسطين، خيلى مسئله‌ى مهمى است. بين غزه و بين دولت صهيونيست كه مدعى است قوى‌ترين ارتش را در منطقه دارد، هشت روز جنگ اتفاق مى‌افتد؛ آنگاه وقتى ميخواهند آتش‌بس ايجاد كنند، آن طرفى كه براى آتش‌بس شرط ميگذارد، فلسطينى‌هايند! اين باوركردنى است؟ ده سال پيش اگر به شما اين حرف را ميزدند، چه كسى باور ميكرد كه يك روزى بين فلسطينى‌ها - نه همه‌ى فلسطينى‌ها؛ يك گوشه‌اى از فلسطينى‌ها، غزه - و بين رژيم صهيونيستى جنگى اتفاق بيفتد، براى آتش‌بس آن جنگ، فلسطينى‌ها شرط بگذارند؟ آفرين بر فلسطينى‌ها! آفرين! آفرين بر حماس و جهاد و گردانهاى مبارزى كه در فلسطين، در غزه جنگيدند و شجاعت نشان دادند! شجاعت اين است. من به سهم خودم از همه‌ى مبارزين فلسطين تشكر ميكنم؛ به خاطر فداكارى‌اى كه كردند، به خاطر تلاشى كه كردند، به خاطر صبرى كه كردند، و ديدند كه «انّ مع العسر يسرى». اگر چنانچه ما صبر كرديم، اين صبر موجب ميشود كه خداى متعال فرج را برساند. صبر كردند، ايستادگى كردند، خداى متعال فرج را رساند؛ اين درس است؛ براى خود آنها هم درس است، براى ديگران هم درس است. اين وحدت بين مسلمانها را دست كم نگيريد؛ مسئله‌ى مهمى است.

 

قضاوت را به عهده ی مخاطبان فهیم فرهنگ نیوز می گذاریم.

 

منبع : فرهنگ نیوز

 

 

شنبه 28 تير 1398

 

هدیه امام حسین(ع) به میرزا تقی خان امیرکبیر

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


 

آیت الله اراکی فرمود:
شبی خواب امیرکبیر را دیدم، جایگاهی متفاوت و رفیع داشت
پرسیدم چون شهیدی و مظلوم کشته شدی این مرتبت نصیبت گردید؟
با لبخند گفت
خیر

سؤال کردم چون چندین فرقه ضاله را نابود کردی؟
گفت
نه
با تعجب پرسیدم
پس راز این مقام چیست؟
جواب داد
هدیه مولایم حسین است!
گفتم چطور؟
با اشک گفت
آنگاه که رگ دو دستم را در حمام فین کاشان زدند؛ چون خون از بدنم میرفت تشنگی بر من غلبه کرد سر چرخاندم تا بگویم قدری آبم دهید؛ ناگهان به خود گفتم میرزا تقی خان! ۲ تا رگ بریدند این همه تشنگی! پس چه کشید پسر فاطمه؟ او که از سر تا به پایش زخم شمشیر و نیزه و تیر بود! از عطش حسین حیا کردم ، لب به آب خواستن باز نکردم و اشک در دیدگانم جمع شد
آن لحظه که صورتم بر خاک گذاشتند امام حسین آمد و گفت
به یاد تشنگی ما ادب کردی و اشک ریختی؛ آب ننوشیدی این هدیه ما در برزخ، باشد تا در قیامت جبران کنیم.

 

منبع : http://www.ak-hemati.blogfa.com

 

جمعه 20 تير 1398

 

غیبت و تهمت

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


هر زمان خبر و یا شایعه ای روشنیدیدو یا خواستید آن را تکرار کنید این گفتگو را در ذهن خود داشته باشید!

   در یونان باستان سقراط به دلیل خِرد و درایت فراوانش مورد ستایش بود. روزی فیلسوف بزرگی که از آشنایان سقراط بود،با هیجان نزد او آمد و گفت:سقراط میدانی راجع به یکی ازشاگردانت چه شنیده ام؟

سقراط پاسخ داد:"لحظه ای صبر کن.قبل از اینکه به من چیزی بگویی از تومی خواهم آزمون کوچکی را که نامش سه پرسش است پاسخ دهی.

"مرد پرسید:سه پرسش؟

سقراط گفت: بله درست است. قبل از اینکه راجع به شاگردم بامن صحبت کنی،لحظه ای آنچه را که قصد گفتنش را داری با هم امتحان کنیم.

اولین پرسش حقیقت است.کاملا مطمئنی که آنچه را که می خواهی به من بگویی حقیقت دارد؟

مرد جواب داد: نه ، فقط در موردش شنیده ام.
سقراط گفت:"بسیار خوب،پس واقعا نمیدانی که خبردرست است یا نادرست.

حالا بیا پرسش دوم را بگویم و آن
"پرسشِ خوبی" است . آنچه را که در موردشاگردم می خواهی به من بگویی خبرخوبی است؟

"مردپاسخ داد:  نه، برعکس…
سقراط ادامه داد:"پس می خواهی خبری بد ، در مورد شاگردم که حتی درمورد آن مطمئن هم نیستی بگویی؟

مردکمی دستپاچه شد و شانه بالا انداخت.

سقراط ادامه داد:"و اما پرسش سوم سودمند بودن است.آن چه را که می خواهی در مورد شاگردم به من بگویی آیا برایم سودمند است؟

مرد پاسخ داد:مطمئن نیستم .نه، واقعا…
سقراط نتیجه گیری کرد:پس می خواهی به من چیزی رابگویی که

 *نه حقیقت دارد

ونه  خبرِخوبی است

و نه حتی سودمند* است !ا

 پس چرا اصلا آن رابه من می گویی؟

 

منبع : http://www.ak-hemati.blogfa.com

 

جمعه 20 تير 1398

 

ترس ازفردا

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


درویشی کودکی داشت که از غایت محبّت، شبْ پهلوی خویش خوابانیدی.
شبی دید که آن کودک در بستر می نالد و سر بر بالین می مالد.
گفت: ای جان پدر چرا در خواب نمی روی؟
گفت: ای پدر! فردا روزِ پنج شنبه است و مرا متعلّما (درس های) یک هفته پیشِ استاد عرضه می باید
که از بیم در خواب نمی روم مبادا که درمانم.
آن درویش صاحب حال بود.این سخن بشنید به فکر فرو رفت و.
چون با خود آمد گفت: واویلا، ؛ کودکی که درسِ یک هفته پیش معلّم عرض باید کرد شب در خواب نمی رود
پس مرا که اعمالِ هفتاد ساله پیش عرشِ خدا در روز مظالم (قیامت) بر خدایِ عالم الاَسرار عرض باید کرد حال چگونه باشد؟

 

منبع : http://www.ak-hemati.blogfa.com

 

جمعه 20 تير 1398

 

مظلومیت یوسف زهرا(س) از زبان آیت الله بهجت (ره)

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


                     

    این جملات نـــــــــــاب رو امروز از کتاب جرعه وصال براتون نوشتم؛بضی جملات جای گریه وناله داره...

     شیخ العارفین حضرت آیت الله بهجت اعلی الله مقامه الشریف میفرمودند :

        _سبب غیبت امام زمان(عج) خود مــــــــــــا هستیم !

     _از گناه ماوبخاطر اعمال ما است که آن حضرت ؛هزارسال در بیابان ها در به در و خائف است !

   _افسوس که همه برای براآورده شدن حاجت شخصی خود به مسجد جمکران می روند ونمی دانند که خود  آن حضرت چه التماس دعایی از آنها دارد که برای تعجیل در فرج او دعا کنند !

       _هر کدام در فکر حوائج شخصی خود هستیم؛ وبه فکر آن حضرت که نفعش به همه برمی گردد

و از اهم ضروریات است نیستیم !

       -هر کس که برای حاجتی به مکان مقدسی مانندمسجدجمکران می رود؛ باید که اعظم حاجت نزد                 آن واسطه فیض ؛فرج حضرت را از خدا بخواهد...

 _    آیا می شود رئیس و مولای ماحضرت ولی عصر (عج)محزون باشد،وما خوشحال باشیم؟!

            او در اثر ابتلای دوستان،گریان باشد وما خندان و خوشحال باشیم ودر عین حال خود را                  آن حضرت بدانیم؟!

             کمی به این جملات فکرکنیم  شاید از خواب غفلت بیدارشدیم...

منبع : http://www.ak-hemati.blogfa.com

 

جمعه 20 تير 1398

 

نماز ظهر عاشورای ارباب.....

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


نماز ظهر عاشورای ارباب دو رکعت نماز مسافر بوده

حساب کنی ۲۰ تا ۳۰ جمله توی این نماز بوده

رفیق به ازای هرجمله ارباب یک تیر خورده

بسم الله الرحمن الرحيم

الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ

الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ

مَـلِكِ يَوْمِ الدِّينِ

..........

نماز اول وقت را فراموش نکنیم

 

منبع : http://www.ak-hemati.blogfa.com

 

جمعه 20 تير 1398

 

آمده ایم زندگی کنیم اما نه به هر قیمتی

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


مطالب ناب

 

منبع : http://www.ak-hemati.blogfa.com

 

جمعه 20 تير 1398

 

مواظب دفتر زندگیت باش ....

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


پدری فرزند خود را خواند:

دفتر مشق او را که بسیار تمیز و مرتب بود نگاه کرد و گفت :

فرزندم چرا در این دفتر کلمات زشت و ناپسند ننوشتی و آن را کثیف نکردی ؟

فرزند با تعجب پاسخ داد:

چون معلم هر روز آن را نگاه می کند و نمره می دهد.

پدر گفت :

دفتر زندگی خود را نیز پاک نگاه دار، چون معلم هستی هر لحظه آن را می نگرد و به تو نمره می دهد.

أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى سوره علق آیه ۱۴

آیا انسان نمی داند که خدا او را می بیند؟

 

منبع : http://www.ak-hemati.blogfa.com

 

جمعه 20 تير 1398

 

شتاب برای نجات خود

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


کجایند پادشاهانی که شهرها ساختند و آن‌ها را با دیوارها مستحکم کردند؟ کجایند کسانی که در جنگ‌ها همواره غالب بودند؟ روزگار با خاک یکسان‌شان کرد و راهی تاریکی‌ قبرها شدند.

 

یا مُجِیبَ مَنْ لا مُجِیبَ لَهُ یَا شَفِیقَ مَنْ لا شَفِیقَ لَه . . . .

ای پاسخ دِه آن کَس که پاسخ دِه ندارد ، ای یار دلسوز آن کَس که دلسوزی ندارد

قرآن نوشت 

حساب مردم به آنان نزدیک شده، در حالى که در غفلت و روى گردانند!

سوره انبیاء

 

امام صادق علیه السلام:

کجایند زیبارویانی که به جوانی‌ خود می‌نازیدند؟
کجایند پادشاهانی که شهرها ساختند و آن‌ها را با دیوارها مستحکم کردند؟
کجایند کسانی که در جنگ‌ها همواره غالب بودند؟
روزگار با خاک یکسان‌شان کرد و راهی تاریکی‌ قبرها شدند.

بشتابید، بشتابید!

 خود را نجات دهید، خود را نجات دهید

حدیث نوشت ♣

نفس های انسان، گامهایی است که به سوی مرگ بر می دارد
امام علی (علیه السلام)

منبع : http://www.ak-hemati.blogfa.com

 

 

جمعه 20 تير 1398

 

خانم بی حجاب توجه کن

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


زیر آتش دشمن که به میدان مین رسیدند، وقتی برای خنثی کردن نبود، نیاز به چند داوطلب بود تا، راه را بر بقیه باز کنند، انگار فداشدن چند نفر، ارزشش بیش از فنا شدن کل نیروها و ناقص ماندن عملیات بود…

روی مین، تکه تکه بدنش که به هر سویی پرتاب می شد؛ مادرش در خانه بر سجاده نشسته بود و هنوز به فکر لحظه خداحافظی بود، لحظه ای که جلوی چشم همه مردم بر صورت پسر خوش قد و بالایش بوسه می زد و پسری که انگار از خجالت نگاه های مردم رنگش به سرخی می زد…

مادر-شهید-2

دوستانش که بر بدن پاره پاره اش پا می گذاشتند و به خط دشمن می زدند، مادر هنوز به فکر دوختن لباس های سوراخ سوراخ او بود…

از جبهه که بر می گشت کار مادر می گرفت، سوزن می زد و می پرسید چرا همه این لباس مثل آبکش شده است و پسر می دانست گفتن اینکه روی سیم خاردار پل بچه های دیگر می شود، دل مادر را به آتش می کشد؛ با شوخی های همیشگی موضوع را عوض می کرد…

حالا مادر هنوز در حال دعا کردن برای پسرش است، همان پسری که برای بوسیدن پیشانی سربند بسته اش، روی نوک پا بلند می شد، با اینکه پسر به احترام مادر خم شده بود…

***

باز وصیت نامه پسر شهیدش را می خواند:

مادرم…

یادتان باشد رفتن ما کاری حسینی است و ماندن شما صبری زینبی را می طلبد…

مادرم پشتیبان ولایت فقیه باشید…

مادرم، حجاب را رعایت کنید که یادگار مادر همه رزمندگان اسلام، حضرت زهرای مرضیه(س) است…

امروز هم مثل همیشه به بهشت زهرا می رود،‌ باز قصه تلخ دیدن دختران و زنان بی حجاب تکرار می شود،‌ و او نمی تواند به همه آنها بگوید: پسر عزیزم تکه تکه شد تا شما امنیت و آسایش داشته باشید، او خواسته اش مانند همه شهدای دیگر و خواسته دین بود… حجاب …

***

عجب قصه قدیمی و کهنی است سوزاندن دل بازماندگان شهدا…

و انگار قصه کربلا، بارز ترین نمونه آن در تاریخ است، شهدایی که رفتند و خانواده داغداری که باید به بی احترامی نسبت به خود و شهدایشان صبر کنند، صبری که با "زینب(س)" شناخته می شود. شاید سوزناکترین جای قصه هم همین باشد…

امان از دل زینب…

امروز که هزاران هزار بازمانده از خانواده شهدا بین ما زندگی می کنند، مانند مثالی هستند که در اول مطلب آمد، اما شاید با کمی تغییرات…

شاید فرزندی در رود کارون و اروند شکار سیم خاردارها، مین ها، تک تیراندازهای دشمن و … میشد و جنازه مطهرش را آب با خود می برد؛ شاید گلوله مستقیم تانک تن نحیف جوانی را دود می کرد و به هوا می فرستاد، شاید گازهای سمی و شیمیایی جوانانی را به بدترین وضع از بین برد، شاید خلبانی در هواپیما و میان کوهی از آتش تمام شد، شاید …؛ و مادری، خواهری، همسری و فرزندی بر سجاده، مشغول دعا…

اما امروز همه آنها در میان ما هستند…

خانم بی حجاب توجه کن !؟

نکند رفتار ما با بازماندگان شهدای در راه خدا، همان رفتاری باشد که با بازماندگان شهدای کربلا شد؟!

رفتاری یزیدی، غیر محترمانه، بی ادبانه و …؛ که در قبالش صبری زینبی پیشه شده است ؟!

صبر کنید…

صبر بر سه نوع است: صبر بر گناه، صبر بر طاعت، صبر بر مصیبت…

آنها بر مصیبت صبر کرده اند، شما بر گناه صبر کنید و آلوده اش نشوید، شاید چشمی به اشک نشسته، بد‌پوشی !!! تو را خوش نداشته باشد، همان طور که دین هم خوش ندارد…

 

منبع : http://www.ak-hemati.blogfa.com

 

جمعه 20 تير 1398

 

کشف حجاب کاری که رضا شاه نتوانست اما مردان بی غیرت توانستند

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


کشف حجاب کاری که رضا شاه نتوانست اما مردان بی غیرت توانستند

با سرو وضع افتضاحی وارد اتاقم شد و از من درخواست یک نامه کرد. نامه رو آماده کردم و تحویلش دادم. تشکر کرد و خواست از جاش بلند بشه بره بهش گفتم :
ببخشید خانم شرمنده اما بهتر نیست یک مقدار حجابتون رو درست کنید؟

گفت: نه نمیشه. گفتم: جسارته ببخشید میشه بپرسم چرا؟ جواب داد: آخه شوهرم اینجوری دوست داره و بهم گفته اینجوری بیا بیرون.

خندم گرفت و در جواب گفتم: مطمئن باشین شوهری که دوست داره ناموسش اینجوری بیاد بیرون تا دیگران هم ازش لذت ببرن خودشم چشمش دنبال ناموس دیگرانه تا ازونا لذت ببره، میگین نه ایندفعه که رفتین بیرون خوب به چشمای شوهرتون نگاه کنید. چند روز بعد با ناراحتی زیاد و حجابی مناسب برگشت. بهم گفت: تازه متوجه حرف شما شدم…

آقایی که فکر میکنی روشنفکری و کلاس در این هست که خانمت چادرش رو بزاره کنار و با سر و وضع آرایش کرده و بدحجاب بیاد بیرون، اگه با کلاس بودن و روشنفکر بودن در اینه که حیوونای توی جنگل از من و شما با کلاس تر و روشنفکر تر هستند. البته بیشترشون یک فرقی با من و شما دارن و اون غیرته. مثل خروس. یعنی شما از خروس هم کمتری؟

میگن پشت سر هر زن بد حجابی یک شوهر چشم هیز هست. از ما گفتن بود

 

منبع : http://www.ak-hemati.blogfa.com

 

جمعه 20 تير 1398

 

زمان در برزخ

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


روزی حضرت علی(علیه السلام) با یاران خود به قبرستان وادی السلام رفتند، بر سر قبری ایستادند و فرمودند: ای بنده خدا به اذن خدا از جای برخیز
یاران او دیدند فردی با محاسن سفید از قبر خارج شد و سلام داد

حضرت فرمود: چند سال است از دنیا رفته ای ؟
پاسخ داد: به سال نرسیده
فرمودند: چند ماه است؟
گفت: به ماه نرسیده
فرمودند: چند روز؟
گفت: روز هم نشده، شاید ساعتی گذشته

حضرت برای او دعا کرد و آن مرد به قبر بازگشت بعد به یاران خود فرمود این پیرمرد صدسال است که از دنیا رفته ولی چون در بهشت برزخی بوده طول زمان در عالم برزخ برای او کمتر از ساعت بوده است.
سر قبر دیگری رفتند و صاحب قبر را صدا زدند شخص سیاه روی با حالتی زار و خسته از قبر بلند شد سلام کرد و همان سوال ها را حضرت از او پرسید
و درنهایت آن مرد جواب داد 100 سال بر من گذشته حضرت او را نیز دعا کرد و آن فرد به قبر بازگشت .
سپس به یاران خود گفت این مرد را یک ساعت نمیشود که دفن کردند ولی کثرت گناهان و عذاب های قبر زمان را بر او طولانی نشان داده. بعد فرمودند همین است فرق مومن و غیر مومن.
این است که از برخی روایات برمی آید که کل عالم برزخ برای اولیای خدا و مومنین بیش از سه روز نیست !

منبع : کتاب سرنوشت انسان( برزخ و نفخه ی صور) مسعود عالی

 

جمعه 20 تير 1398

 

خدایـــــــــــــا؛

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


خدایـــــــــــــا؛

بابت هر شبی که بی شکر سر بر بالین گذاشتم؛

بابت هر صبحی که بی سلام به تو آغاز کردم؛

بابت لحظات شادی که به یادت نبودم؛

بابت هر گره که به دست تو باز شد و من به شانس نسبتش دادم؛

بابت هر گره که به دستم کور شد و مقصر را تو دانستم؛

مرا ببخش ...

منبع : http://www.ak-hemati.blogfa.com

 

جمعه 20 تير 1398

 

سخنی از عارف ربانی حاج اسماعیل دولابی

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


سخنی از عارف ربانی حاج اسماعیل دولابی  

تو از کسانی که اذیتت کرده اند بگذر تا خدا هم کاری کند که کسانی که اذیتشان کرده ای، از تو بگذرند. دو ر کعت نماز بخوان و بعد بگو خدایا هرکس را به من بدی کرده است بخشیدم، تو هم او را ببخش؛ بعد بگو خدایا منِ ضعیف و کوچک از کسانی که به من بدی کردند گذشتم، تو که قوی و بزرگی هم بدی های من را ببخش و هر کس را هم که به او بدی کرده ام از من راضی کن. خدا می تواند از خزانه های خودش آن قدر به او بدهد تا از تو راضی شود. به هر کس هم که خوبی کرده ای، فراموش کن؛ آن وقت سر فراغت پیدا می کنی که با خدا و اولیائش بنشینی.

عارف ربانی، حاج محمد اسماعیل دولابی


منبع : http://razeqadalatdost.blogfa.com

 

جمعه 20 تير 1398

 

توی آمریکا مراسم روضه گرفته بودیم شب اول یه سیاه...

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


توی آمریکا مراسم روضه گرفته بودیم شب اول یه سیاه...

توی آمریکا مراسم روضه گرفته بودیم
شب اول یه سیاه پوست هم اومد روضه
براش یه مترجم گذاشتیم...

شبای بعد، همین جور هی تعداد سیاهپوست ها زیاد میشد تا مجبور شدیم یه جای دیگه روهم برای مراسم بگیریم,

شب آخر ۱۵۰ تا سیاهپوست گفتن که میخوان شیعه بشن!
پرسیدم: برای چی میخواین شیعه بشین؟!
همه نگاه کردن به سیاهپوستی که شب اول اومده بود روضه!

ازش پرسیدم: برای چی به اینا گفتی شیعه بشن؟
گفت: شب اول یه تیکه از روضه جون رو خوندی( غلام سیاه امام حسین)
همونی که وقتی امام حسین سرش رو گذاشت روی پای خودش، سه بار سرش رو انداخت و گفت: جایی که سر علی اکبر بوده جای سر جون نیست!!؟
ولی امام حسین سرش رو گذاشت روی پاهاش و جون شهید شد..
من رفتم به این سیاهپوستا گفتم: بیایید که دینی رو پیدا کردم که توش سیاه و سفید فرقی نداره....
 
منبع :http://www.cloob.com

برچسب‌ها: روضه ، سایه پوست,
 

جمعه 20 تير 1398

 

مستند پرونده غیر مختومه

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


مستند پرونده غیر مختومه کشتار 9 میلیون ایرانی. نیمی از جمعیت ایران هنگام جنگ جهانی اول توسط انگلیسی ها کشته شدند. در این مستند به چگونگی وقوع این رویداد وحشتناک پرداخته می شود . کشتار 9 میلیون ایرانی. نیمی از جمعیت ایران هنگام جنگ جهانی اول توسط انگلیسی ها کشته شدند. در این مستند به چگونگی وقوع این رویداد وحشتناک پرداخته می شود. برای مشاهده فیلم مستند پرونده غیر مختومه در سایت راسخون اینجا کلیک کنید منبع: راسخون
 

سه شنبه 17 تير 1398

 

عجب نکته ای درباره ماه رمضان

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->



برچسب‌ها: پناهیان , ماه رمضان,
 

دو شنبه 16 تير 1398

 

هشت خطر در کمین جوان مؤمن انقلابی

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->



هشت خطر در کمین جوان مؤمن انقلابی

به گزارش جهان، گزارش پیش رو بخش‌های مهمی از آفت‌ها و خطراتی است که جوان مومن انقلابی را تهدید می‌کند. این گزارش دو ادعا ندارد. یکی اینکه

آفات واقعی فقط همین‌هاست که در بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده و در این گزارش قید شده است. نه چه بسا هرکس به فراخور فهم و تحلیلش

مصادیق و محورهای دیگری هم برای این موضوع بیابد. دوم اینکه آنچه می‌خوانید باز همه‌ی آنچه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شده هم

نیست. شاید و حتما می‌شود با کندوکاو بیشتر چیزهای فزون‌تری هم یافت. این گزارش بیشتر بهانه‌ای است برای فتح باب سخن گفتن در این باب.

آیت الله العظمی خامنه‌ای که به رهبری منصوب شدند طی رسمی دیرینه افراد مختلف در گروه‌ها و دسته‌های مختلف با ایشان بیعت کردند. بعد از مقامات

رسمی نظام و نیروهای نظامی و انتظامی که صورت‌بندی نظام را تشکیل می‌دادند و عده‌ای از مردم، دهمین گروهی که تعدادی از دانشجویان دو هفته بعد

از انتصاب برای بیعت به حیات حسینیه آمده بودند. اینجا اولین جایی بود که رهبر معظم انقلاب از تعبیر «جوان مومن انقلابی» یاد کردند:

«شما دانشجویان نقش خودتان را فراموش نکنید. آگاهى سیاسى کسب کنید و نسبت به آنچه که مى‌‌گذرد، هوشیار باشید و انگیزه و تپش جوانانه‌‌ى

انقلابىِ متناسب با قشر شما، در خدمت هدفهاى نظام قرار گیرد.


عده‌‌یى از افراد ساده‌‌اندیش خیال مى‌کنند که اگر دانشجو بخواهد حضور انقلابى‌ داشته باشد، راهش این است که بر سر مسئولان خود داد بکشد؛ خیر،

اینکه انقلابى‌‌گرى نیست. آنجایى که مى‌‌بینید دانشجو بر سر مسئولان امر داد مى‌‌کشد، مسئولان با دانشجویان هم‌جهت نیستند؛ آن‌ها مزدور امریکا

هستند و این جوانان نمى‌‌توانند طاقت بیاورند و بالاخره فریاد اعتراض مى‌کشند؛ کمااینکه در رژیم گذشته همین‌گونه بود و دانشجو و طلبه و مردم و

وجدانهاى بیدار و انسانهاى شجاع و روحهاى سالم، بر سر مسئولان امر داد مى‌‌کشیدند.» ۱
*
جلسه پرسش و پاسخ آیت‌الله خامنه‌ای با دانشجویان در دانشگاه علم و صنعت ۶۷/۹/۸

نقشه‌ی کلان و دهه‌ای به نام «عدالت و پیشرفت». برنامه‌ای که تحقق آن یک دهه کار و تلاش و سختی کشیدن می‌خواهد؛ علاوه بر سه عنصر راهبردی

مفهوم‌سازی، گفتمان‌سازی و نهادسازی؛ و همچنین تعیین زیرساخت‌های قانونی و اجرایی، یک موتور محرک بیشتر ندارد. آنچه کشنده اصلی قطار در حرکت

نظام اسلامی خواهد بود به تصریح و اذعان رهبر انقلاب اسلامی، «جوان مومن انقلابی» است. این پیام را بیاد دارید؟

«جوانان عزیز!


دست یافتن به آرزوهای بزرگ ملی، نیازمند فکر روشن و عزم راسخ و شجاعت و اخلاص است، و جوان مومن که مبانی جمهوری اسلامی و راه امام بزرگوار

را عمیقا پذیرفته است، امید بخش‌ترین نیرویی است که میتواند ملت ایران را در رسیدن به آرزوهای بزرگش یاری برساند. نقشه‌ی راه برای رسیدن به

پیشرفت و عدالت در دهه‌ی چهارم را فقط با اذعان به این حقیقت میتوان ترسیم کرد.» ۲

* چرا جوان مومن انقلابی؟


سوالی که ممکن است به ذهن برسد این است که چرا رهبر انقلاب اینقدر روی این دسته از مردم انقلاب اسلامی، مردم ایران تکیه و تاکید دارند؟

آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای حداقل دوبار به صراحت به این پرسش پاسخ داده‌اند:


«هرجایى که ما به ابتکار و استعداد جوانان‌مان تکیه کردیم، آنجا ناگهان مثل چشمه‌اى جوشید، شکوفا شد؛ در قضایاى مربوط به مسائل هسته‌اى،

در قضایاى مربوط به مسائل دارویى، در درمان‌هاى گوناگون، در سلّول‌هاى بنیادى، در نانو، در این برنامه‌هاى صنعتىِ دفاعى، هرجایى ما سرمایه‌گذارى

[کردیم‌] و به این

نیروى جوان و علاقه‌مند و مؤمن و بااخلاص داخلى تکیه کردیم و به او ارج نهادیم، کارمان پیش رفت؛ خب، به این برسیم. مسائل اقتصادى هم

همین‌جور است.» ۳


اینکه ما تکیه میکنیم بر روى نیروهاى انقلابى و نیروهاى متدیّن، به‌خاطر این است که ما راه طولانى در پیش داریم؛ این ملّت راه طولانى در پیش دارد.

«اینکه ما تکیه میکنیم بر روى نیروهاى انقلابى و نیروهاى متدیّن، به‌خاطر این است که ما راه طولانى در پیش داریم؛ این ملّت راه طولانى در پیش دارد.

هدفى که ما براى جمهورى اسلامى، بر اساس آموخته‌هاى عمومى انقلاب در نظر گرفتیم - «ما» که عرض میکنم، مراد این حقیر نیست؛ مراد، ملّت ایران و

مسئولان انقلاب است؛ صاحبان انقلاب - آن هدف، هدف خیلى والایى است. هدف، ایجاد یک جامعه‌ى نمونه است. شما میخواهید در محدوده‌ى ایران عزیز

- که از لحاظ جغرافیایى در یک نقطه‌ى بسیار حسّاسى از دنیا هم واقع شده است - یک جامعه‌اى بسازید که به برکت اسلام و زیر پرچم قرآن، الگو باشد؛

هم الگو از لحاظ مادّى و پیشرفتهاى مادّى، هم در عین حال الگو از لحاظ معنویّت و از لحاظ اخلاق.» ۴

از میان بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره جوان مومن انقلابی دسته‌بندی‌های متعددی به دست می‌آید. این موضوع و مترادفات دیگر آن،

حجم قابل توجه و البته مغفولی داشتند که دو محور عمده‌اش عبارتند از:

«خطرات و آفت‌هایی که جوان مومن را تهدید می‌کند»


«وظایف و مسئولیت‌هایی که جوان مومن انقلابی به عهده دارد»

این دو محور، بهانه‌ای برای تهیه دو گزارش مجزا از بیانات ایشان است.

* چه خطراتی جوان مومن انقلاب را تهدید می‌کند؟


۱. پشت کردن به انقلاب!


آیا ممکن است جوانی مومن و انقلابی باشد و بعد بر اثر گذر زمان و تغییر شرایط روزی برسد که آن جوان دیگر مومن یا انقلابی نباشد؟ رهبر انقلاب در اوج

رخدادهای فتنه‌آمیز سال ۸۸ تعبیری داشتند به عنوان: «انقلابی فرسوده پشیمان»! دیدار دانش آموزان یک روز پیش از روز دانش آموز مثل هر سال در

حسینیه امام خمینی برگزار شده بود. آن روز رهبر انقلاب بیانی داشتند که خیلی زود در افکار عمومی مرجع ضمیرش را پیدا کرد: «...صرف‌نظر از یک عده

انقلابی فرسوده‌ی پشیمان که به دلائل گوناگون، زندگی راحت را، سازش را ترجیح دادند، یا به ساز دشمن رقصیدن را عیب ندانستند، جوانِ کشور، توده‌ی

ملت که اکثریت هم جوان هستند، این انگیزه‌ی عمیق را دارند.» ۵

جالب است که یک سال قبل از انتخابات سال ۸۸ فرموده بودند: «جوانهاى امروز ما، جوان‌هاى نسل معاصر ما و جوانهائى که در آینده خواهند آمد، بدانند راه

انقلاب، راهى است که احتیاج دارد به عزم، به ایمان، به ثبات قدم. بعضى این ثبات قدم را دارند، بعضى در بین راه برمى‌گردند؛ البته این‌ها به ضرر خودشان

عمل مى‌کنند؛ «فمن نکث فإنّما ینکث على نفسه». آن کسانى که از راه انقلاب برگردند، مثل کسانى هستند که در تابستان روزه گرفته‌اند و تا اواخر روز، روزه

را حفظ مى‌کنند، اما یک ساعت به غروب، دو ساعت به غروب طاقتشان تمام مى‌شود؛ افطار مى‌کنند. این مثل همان کسى است که از اولِ روز، روزه نگرفته

است. باطل کردن روزه در هر زمانى از ساعات روز باشد، ابطال روزه است. در راه انقلاب اگر ثبات قدم وجود نداشت، اگر پیوستگى حرکت وجود نداشت،

انسان رابطه‌اش با انقلاب قطع مى‌شود. این بى‌وفائى به انقلاب است. همیشه بودند کسانى که به انقلاب بى‌وفائى کردند، به انقلاب دل‌بستگى

خود را کم کردند، به انقلاب پشت کردند. وصیت امام این است که جوان‌ ما، مردم ما، نسلهاى گوناگون ما، با چشم واقع‌بینانه نگاه کنند. اصل، انقلاب است؛

اشخاص، اصل نیستند. انقلابى‌ بودن به حفظ رابطه‌ى خود و عمل خود و پیوستگى خود با انقلاب است.» ۶

۲. یاس و ناامیدی


وقتی از بالا نگاه بکنید دست دشمن در سد کردن مسیر این موتور محرکه انقلاب اسلامی خوب پیداست. شاید از همین روست که آیت الله خامنه‌ای در

انذارهای‌شان چیزهایی می‌گویند که در نگاه اول به چشم کسی نمی‌آید. به ریزش‌های انقلاب اسلامی که نگاه کنیم و مصادیق فرسوده‌ شده‌ها را بررسی

کنیم، عده‌ای از نقطه‌ی نون «نمی‌شود» منحرف شدند. مایوس شدند. رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با دانش‌آموزان دهه شصت به همین نقطه اشاره فرمودند:

«جوانان عزیز! دشمن روى شما سرمایه‌گذاری‌هاى زیادى مى‌کند؛ حواس‌تان جمع باشد. عده‌یى را به بى‌تفاوتى مى‌کشاند و عده‌یى را دلسرد و مأیوس

مى‌کند. یأس، بزرگترین آفت جوان است. جوان‌ها بدانند که متأسفانه یأس به روح جوان زودتر راه پیدا مى‌کند؛ همچنان که امید این‌گونه است.

در مقابل یأسى که دشمن مى‌خواهد به جوانها تلقین و تزریق کند، خودتان را مصونیت بدهید.» ۷


من بارها از اعماق جان، قلبم براى این جوانان مؤمن و انقلابى، سوخته و گداخته است. بارها تأسف خورده‌ام که چرا باید به جوانان به این خوبى، بى‌اعتنایى

شود!؟ این‌ها هیچ‌چیزشان از آن کسانى که در جاهایى به عنوان هنرمند معروف شده‌اند، کمتر نیست. در بسیارى از امور، از آن‌ها خیلى هم بهترند. اما به

این‌ها بى‌اعتنایى مى‌شود. وقتى‌که انسان مطلب را به درستى کاوش مى‌کند، مى‌بیند سر رشته مى‌رسد به اراده‌ى خباثت‌آمیزى در نقطه‌اى!

مسئولین هم متوجه نیستند.

۳. منزوی شدن


در همان سال‌های ابتدایی رهبری و در دهه‌ای که جریان‌های چپ و راست روشنفکری علیه هنرمندان انقلابی از جنگ برگشته، از هیچ اقدامی دریغ

نمی‌کردند یک فراز بلند از کلمات ایشان در دیدار کارگزاران فرهنگی وقت درد دلی ماندگار است:


«از کارهاى دشمن، این شد که این مجموعه‌هاى مؤمن را منزوى کند. جوان، بى‌تجربه است. به مجرد اینکه ببیند در یک دستگاه رسمى کشور مثلًا در یک

مرکز فرهنگى کشور دو نفر به او اخم کردند، به او بى‌اعتنایى کردند، او را تحقیر کردند؛ در حرکتش اثر مى‌گذارد و او را کند مى‌کند. یا مثلًا وقتى ببیند که در

مجلّات به‌اصطلاح ادبى و هنرى کشور، چهره‌هاى مخالف با این روش و خط را، بزرگ مى‌کنند، برجسته مى‌کنند، تعریف مى‌کنند، این جوان دلش آب مى‌شود

و روحیه‌اش را از دست مى‌دهد. وقتى یک فیلمساز، اثرش را به مراکزى مى‌برد که مى‌توانند از او استفاده کنند و کارى کنند که بتواند کارش را ادامه دهد؛

اما با بى‌اعتنایى به او مى‌گویند: «نه آقا؛ ما این را قبول نداریم. این طورش را قبول نداریم»، و بعد در همان حال ببیند انواع و اقسام کارهایى که از لحاظ

مایکى ایه‌هاى هنرى از کار او کمتر است اما چون مایه‌ى اسلامى ندارد مورد قبول آن‌هاست؛ این جوان به‌خودى‌خود، منزوى و ناامید خواهد شد.

من بارها از اعماق جان، قلبم براى این جوانان مؤمن و انقلابى، سوخته و گداخته است. بارها تأسف خورده‌ام که چرا باید به جوانان به این خوبى

، بى‌اعتنایى شود!؟ این‌ها هیچ‌چیزشان از آن کسانى که در جاهایى به عنوان هنرمند معروف شده‌اند، کمتر نیست. در بسیارى از امور، از آن‌ها خیلى هم

بهترند. اما به این‌ها بى‌اعتنایى مى‌شود. وقتى‌که انسان مطلب را به درستى کاوش مى‌کند، مى‌بیند سر رشته مى‌رسد به اراده‌ى خباثت‌آمیزى

در نقطه‌اى! مسئولین هم متوجه نیستند.» ۸

۴. رفتار تکفیری


یکی از زنهارهای رهبر انقلاب خطاب به جوانان مومن انقلابی این بود که تکفیر و متهم کردن را به نفع منطق محکم نقادی کنار بگذارند.


«من در مورد تذکّرات، معتقدم باید با منطق محکم و با بیان روشن، نقطه نظرات صحیح را ارائه بدهند. با تهمت‌زنی و جنجال‌آفرینی، بنده موافق نیستم؛

با تکفیر کردن و متهم کردن این و آن، بنده موافق نیستم. اعتقاد من این است که مجموعه‌ی انقلابی کشور ـ که بحمدالله تعداد بی‌شماری از آنها

در بین جوانهای ما، در بین صاحب‌نظران ما، اساتید ما، بزرگان ما، تحصیل‌کرده‌های ما حضور دارند ـ میتوانند با منطقِ محکم وارد میدان بشوند، نقّادی کنند.

نقاط ضعف را و نقاط منفی را به رخ ما مسئولین بکشانند. گاهی میشود که مسئول، متوجّه نیست چه دارد میگذرد در متن جامعه، امّا آن جوان در متن

جامعه است، او میفهمد.» ۹


۵. افراط و تفریط


از دیگر هشدارهای رهبر انقلاب که مخاطب اولش طلاب انقلابی بوده است پرهیز از افراطی‌گری و اهانت کردن به دیگران است:


«نبادا حرکت انقلابى جورى باشد که بتوانند تهمت افراطى‌گرى به او بزنند. از افراط و تفریط بایستى پرهیز کرد. جوانهاى انقلابى بدانند؛ همان‌طور که

کناره‌گیرى و سکوت و بى‌تفاوتى ضربه میزند، زیاده‌روى هم ضربه میزند؛ مراقب باشید زیاده‌روى نشود. اگر آن چیزى که گزارش شده است که به بعضى از

مقدسات حوزه، به بعضى از بزرگان حوزه، به بعضى از مراجع یک وقتى مثلًا اهانتى شده باشد، درست باشد، بدانید این قطعاً انحراف است، این خطاست.

اقتضاى انقلابیگرى، اینها نیست.»۱۰

۶. نفوذ دشمن


در سال‌های ابتدایی دهه هفتاد و در دورانی که انقلاب داشت تجربه جدیدی پیدا می‌کرد، عده‌ای با خلق وضعیتی مشابه ظاهر مومن و حزب‌اللهی اقدام به

مشوه کردن فضای افکار عمومی می‌کردند. این دسته با راه انداختن جریانات بدلی با تابلوی امر به معروف و نهی از منکر کارهای خلاف قانون و شرعی را

سازمان‌دهی می‌کردند که یک هدف بیشتر نداشت. آیت الله خامنه‌ای در جمع فرماندهای گردان‌های عاشورا که نمونه تازه‌ای از تشکل در نیروی مقاومت

بود فرمودند:


«جوان حزب‌اللّهى هم باید باهوش باشد. باید چشمهایش را باز کند و نگذارد کسى در صفوف او رخنه کند و به ‌نام امر به معروف و نهى‌ از منکر، فسادى

ایجاد نماید که چهره حزب‌اللَّه را خراب کند. باید مواظب باشید. این، به عهده خودتان است. من یقین دارم - و تجربه‌هاى این چندسال هم نشان داده -

تا نیروهاى مؤمن و حزب‌الّلهى براى انجامِ کارى به میدان مى‌آیند، یک عدّه عناصر بدلى و دروغین، با نام اینها در گوشه‌اى فسادى ایجاد مى‌کنند تا ذهن

مسؤولین را نسبت به نیروهاى مؤمن و حزب‌الّلهى و مردمى چرکین کنند. مواظب باشید. مسأله امر به معروف و نهى ‌از منکر، مثل مسأله نماز است.

یاد گرفتنى است.» ۱۱

۷. ظلم به دیگران


آیت الله خامنه‌ای در نماز جمعه معروف چهارده خرداد که نقطه عطفی در تاریخ ایران بعد از فتنه ۸۸ بود هشدار محکمی به جوانان مومن دادند. هشداری

که فقط جنبه‌ی اخلاقی نداشت. یک امر حکومتی بود. اینجور نباشد که مخالفت با یک کسى، ما را وادار کند که نسبت به آن کس از جاده‌ى حق تعدى

کنیم:


«جوان‌هاى انقلابى و مؤمن و عاشق امام، که حرف میزنند، مینویسند، اقدام میکنند؛ کاملاً رعایت کنید. اینجور نباشد که مخالفت با یک کسى، ما را وادار

کند که نسبت به آن کس از جاده‌ى حق تعدى کنیم، تجاوز کنیم، ظلم کنیم؛ نه، ظلم نباید کرد. به هیچ کس نباید ظلم کرد.» ۱۲

۸. انقلابی منفی شدن!


آخرین فراز این گزارش به یکی از بدیع‌ترین تعبیرهای رهبر انقلاب اختصاص دارد. تعبیری که در زمره ادبیات‌سازی‌های راهبردی انقلاب اسلامی قابل بحث و

فحص است. نیازی به توضیح نیست. «انقلابىِ منفى» شدن یکی از آفت‌هایی است که جوان مومن انقلابی را تهدید می‌کند.


انقلابىِ منفى، خودش را از کار کنار مى‌گیرد؛ اما اگر یک‌وقت کارى هم به دستش افتاد، مثل آدم‌هایى که هیچ کارى در دستشان نیست، حالت

منفى‌بافى و شکل اپوزیسیون به خودش مى‌گیرد؛ کأنّه در هیچ کارى مسئولیت ندارد! انقلابىِ مثبت حتّى اگر هیچ‌کاره هم باشد، خودش را مسئول‌ترین

افراد مى‌داند و وارد میدان مى‌شود. من مى‌خواهم به شما عرض کنم: عزیزان من! جوانان! انقلابىِ‌ مثبت باشید.

«ما از اوّلِ انقلاب دوگونه انقلابى داشتیم و انقلابیّون ما دوگونه نقش ایفا کردند. بعضى از انقلابیّون، انقلابیّونِ مثبت بودند؛ بعضى از انقلابیّون هم انقلابیّون

منفى بودند. در اوایل انقلاب، انقلابىِ منفى به آن انقلابى‌اى مى‌گفتیم که از میدان کار و تلاش و حرکت، آنجایى که دردسرى داشت، عقب مى‌کشید.

انقلابى بود، اما انقلابىِ وجاهت‌طلب و راحت‌خواه؛ انقلابى‌اى که مى‌گفت من مبارزه‌ام را قبل از انقلاب کرده‌ام، اکنون دیگر مى‌خواهم احترام شوم.

بنابراین، چنین کسانى به میدان خطر و دردسر و آنجایى که چهار نفر آدم از انسان گله‌مند مى‌شوند، وارد نمى‌شدند.یک عدّه هم انقلابىِ مثبت بودند.

حاضر بودند آبرویشان را هم خرج کنند. آنجایى که فکر مى‌کردند وجودشان مى‌تواند کمکى بکند، با همه‌ى وجود حاضر بودند. اگر جبهه بود، یک طور؛

اگر دانشگاه بود، یک طور؛ اگر میدان فرهنگى یا سیاسى بود، وارد میدان مى‌شدند. انقلابىِ منفى، خودش را از کار کنار مى‌گیرد؛ اما اگر یک‌وقت کارى

هم به دستش افتاد، مثل آدم‌هایى که هیچ کارى در دستشان نیست، حالت منفى‌بافى و شکل اپوزیسیون به خودش مى‌گیرد؛ کأنّه در هیچ کارى

مسئولیت ندارد! انقلابىِ مثبت حتّى اگر هیچ‌کاره هم باشد، خودش را مسئول‌ترین افراد مى‌داند و وارد میدان مى‌شود. من مى‌خواهم به شما عرض کنم:

عزیزان من! جوانان! انقلابىِ‌ مثبت باشید. دانشگاه باید انقلابیّون مثبت پرورش دهد؛ این ملت و این تاریخ به شما نیاز دارد؛ باید خودتان را آماده کنید.» ۱۳

کشور شما به نسل جوان مومن و اندیش‌مند و پر‌انگیزه، از همه چیز و از همیشه بیش‌تر نیازمند است. همه شما را به خدای حکیم و علیم می‌سپارم.» ۱۴


«پروردگارا! این جوانهاى‌ مؤمن‌، صالح و این عناصر خوب را پیش خودت و پیش امام زمان روسفید کن.» ۱

ی‌نوشتها:
۱. بیانات در مراسم بیعت دانشجویان ۲۳/ ۰۳/ ۱۳۶۸
۲. پیام به نهمین نشست سالیانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ۱۳۸۷/۰۶/۰۳
۳. بیانات در دیدار مردم استان ایلام در سالروز ولادت امیرالمؤمنین علیه‌السلام۱۳۹۳/۰۲/۲۳
۴. سخنرانى در دیدار دانشجویان و دانش‌آموزان، به‌مناسبت سیزدهم آبان ماه ۱۳۶۸/۰۸/۱۰
۵. بیانات‌ در دیدار دانش‌آموزان در آستانه ۱۳ آبان‌ ۱۳۸۸/۰۸/۱۲
۶. بیانات در مراسم نوزدهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)۱۳۸۷/۰۳/۱۴
۷. سخنرانى در دیدار دانشجویان و دانش‌آموزان، به‌مناسبت سیزدهم آبان ماه ۱۳۶۸/۰۸/۱۰
۸. بیانات در جمعی از کارگزاران فرهنگی ۲۱/ ۰۵/ ۱۳۷۱
۹. بیانات در حرم مطهر رضوی۱۳۹۳/۰۱/۰۱
۱۰. بیانات در دیدار طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم‌ ۲۹/ ۰۷/ ۱۳۸۹
۱۱. بیانات در دیدار فرماندهان گردان‌های عاشورا ۱۳۷۱/۰۴/۲۲
۱۲. خطبه‌هاى نماز جمعه‌ى تهران در حرم امام خمینى (ره) ۱۳۸۹/۰۳/۱۴
۱۳. بیانات و پرسش و پاسخ در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه صنعتى امیرکبیر ۰۹/ ۱۲/ ۱۳۷۹
۱۴. پیام به نهمین نشست سالیانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ۱۳۸۷/۰۶/۰۳
۱۵. بیانات در دیدار کارکنان وزارت اطلاعات ۱۳/ ۰۷/ ۱۳۸۳

منبع: دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای


برچسب‌ها: جوان ، مؤمن ، انقلابی ، خطر,
 

شنبه 14 تير 1398

 

کسی از هولوکاست 9میلیون ایرانی خبر ندارد

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


 

 


برچسب‌ها: کسی از هولوکاست 9میلیون ایرانی خبر ندارد , هولوکاست , 9 میلیون , ایران , ایرانی , انگلیس , قتل عام,
 

دو شنبه 9 تير 1398

 

ترسیدم (قصه ای از امیرالمومنین علیه السلام قصه ای زیبا و تاثیرگذار)

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


ترسیدم

    سه برادر نزد امام علی علیه السلام آمدند و گفتند میخواهیم این مرد را که پدرمان را کشته قصاص کنی. امام علی (ع) به آن مرد فرمودند: چرا او را کشتی؟ آن مرد عرض کرد: من چوپان شتر و بز و ... هستم. یکی از شترهایم شروع به خوردن درختی از زمین پدر اینها کرد، پدرشان شتر را با سنگ زد و شتر مرد، و من همان سنگ را برداشتم و با آن به پدرشان ضربه زدم و او مرد. امام علی علیه السلام فرمودند: بر تو حد را اجرا میکنم. آن مرد گفت: سه روز به من مهلت دهید. پدرم مرده و برای من و برادر کوچکم گنجی بجا گذاشته پس اگر مرا بکشید آن گنج تباه میشه، و به این ترتیب برادرم هم بعد از من تباه میشود. امیرالمومنین (ع) فرمودند: چه کسی ضمانت تو را میکند؟ مرد به مردم نگاه کرد و گفت این مرد. امیرالمومنین (ع) فرمودند: ای اباذر آیا این مرد را ضمانت میکنی؟ ابوذر عرض کرد: بله. امیرالمومنین فرمود: تو او را نمیشناسی و اگر فرار کند حد را بر تو اجرا میکنم! ابوذر عرض کرد: من ضمانتش میکنم یا امیرالمومنین. آن مرد رفت . و سپری شد روز اول و دوم و سوم ... و همه مردم نگران اباذر بودند که بر او حد اجرا نشود... اندکی قبل از اذان مغرب آن مرد آمد. و در حالیکه خیلی خسته بود، بین دستان امیرالمومنین قرار گرفت و عرض کرد: گنج را به برادرم دادم و اکنون زیر دستانت هستم تا بر من حد را جاری کنی. امام علی (ع) فرمودند:
     
    چه چیزی باعث شد برگردی درحالیکه میتوانستی فرار کنی؟
     
    آن مرد گفت: ترسیدم که بگویند "وفای به عهد" از بین مردم رفت...
     
    امیرالمونین از اباذر سوال کرد: چرا او را ضمانت کردی؟
     
    ابوذر گفت: ترسیدم که بگویند "خیر رسانی و خوبی" از بین مردم رفت...
     
    اولاد مقتول متأثر شدند و گفتند: ما از او گذشتیم... امیرالمومنین علیه السلام فرمود: چرا؟
     
    گفتند: میترسیم که بگویند "بخشش و گذشت" از بین مردم رفت...
     
    و اما من این پیام را برای شما فرستادم تا نگویند "دعوت به خیر" از میان مردم رفت...

 

منبع : http://tehran.hodat.ir/?siteid=514&pageid=43301&newsview=53254


برچسب‌ها: حضرت علی ، قصاص ، گنج ، ابوذر ، وفای به عهد ، خیر رسانی و خوبی ، بخشش و گذشت ، دعوت به خیر,
 

چهار شنبه 21 خرداد 1398

 

نظر امام شافعی درباره حضرت علی (علیه السلام)

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


شخصی امام شافعی را ملاقات کرد و از او پرسید :

در حق علی چه میگویی ؟

در پاسخ امام شافعی گفت :

چه گویم درباره مردی که دوستان او از ترس دشمنانش مناقب و فضائل او را کتمان میکنند و دشمنان ، از راه کینه توزی مناقب او را کتمان نمودند ، در حالی که مناقب و فضائل او به اندازه ای است که خاور و باختر جهان را پر کرده است. (1)


برچسب‌ها: حضرت علی (علیه السلام), امام علی , فضیلت حضرت علی , امام شافعی,
 

سه شنبه 23 ارديبهشت 1398

 

خاطره ای از حجت الاسلام پناهیان

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


خاطره ای از حجت الاسلام پناهیان

خاطره ای از حجت الاسلام پناهیان

اومد پیشم حالش خیلی عجیب بود فهمیدم با بقیه فرق میکن

گفت: حاج آقا یه سوال دارم که خیلی جوابش برام مهمه

گفتم: چشم اگه جوابشو بدونم خوشحال میشم بتونم کمکتون کنم

گفت: من رفتنی ام!

گفتم: یعنی چی؟

گفت: دارم میمیرم

گفتم: دکتر دیگه ای، خارج از کشور؟

گفت: نه همه اتفاق نظر دارن، گفتن خارج هم کاری نمیشه کرد.

گفتم: خدا کریمه، انشاله که بهت سلامتی میده

با تعجب نگاه کرد و گفت: اگه من بمیرم خدا کریم نیست؟

فهمیدم آدم فهمیده ایه و نمیشه گول مالید سرش

گفتم: راست میگی، حالا سوالت چیه؟

گفت: من از وقتی فهمیدم دارم میمیرم خیلی

ناراحت شدم از خونه بیرون نمیومدم .

کارم شده بود تو اتاق موندن و غصه خوردن.

تا اینکه یه روز به خودم گفتم تا کی منتظر مرگ باشم؟

خلاصه یه روز صبح از خونه زدم بیرون مثل همه شروع به کار کردم.

اما با مردم فرق داشتم، چون من قرار بود برم و انگار این حال منو کسی نداشت.

خیلی مهربون شدم، دیگه رفتارای غلط مردم خیلی اذیتم نمیکرد.

با خودم میگفتم بذار دلشون خوش باشه که سر من کلاه گذاشتن.

آخه من رفتنی ام و اونا انگار نه. سرتونو درد نیارم من کار میکردم اما حرص نداشتم.

بین مردم بودم اما بهشون ظلم نمیکردم و دوستشون داشتم.

ماشین عروس که میدیم از ته دل شاد میشدم و دعا میکردم.

گدا که میدیدم از ته دل غصه میخوردم و بدون اینکه حساب کتاب کنم کمک میکردم.

مثل پیر مردا برا همه جوونا آرزوی خوشبختی میکردم.

الغرض اینکه این ماجرا منو آدم خوبی کرد و ناز و خوردنی شدم.

حالا سوالم اینه که من به خاطر مرگ خوب شدم و آیا خدا این خوب شدن و قبول میکنه؟

گفتم: بله، اونجور که یاد گرفتم و به نظرم میرسه آدما تا دم رفتن خوب شدنشون واسه خدا عزیزه.

آرام آرام آرام خدا حافظی کرد و تشکر، داشت میرفت گفتم: راستی نگفتی چقدر وقت داری؟

گفت: معلوم نیست بین یک روز تا چند هزار روز!!

یه چرتکه انداختم دیدم منم تقریبا همین قدرا وقت دارم. با تعجب گفتم: مگه بیماریت چیه؟

گفت: بیمار نیستم!!

هم کفرم داشت در میومد و هم از تعجب داشتم شاخ دار می‌شدم گفتم: پس چی؟

گفت: فهمیدم مردنیم، رفتم دکتر گفتم: میتونید کاری کنید که نمیرم گفتن: نه! گفتم: خارج چی؟

و باز گفتند : نه! خلاصه حاجی ما رفتنی هستیم کی اش فرقی داره مگه؟

باز خندید و رفت و دل منو با خودش برد…!

 

منبع : http://tehran.hodat.ir/?siteid=514&pageid=43301&newsview=49742


برچسب‌ها: خاطره ، پناهیان ,
 

سه شنبه 9 ارديبهشت 1393

 

مستندات دخالت انگلیس در مرگ 10 میلیون ایرانی

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


مستندات دخالت انگلیس در مرگ 10 میلیون ایرانی

 

" قحطی بزرگ "عنوان کتاب مستندی درباره قحطی سال‌های 1919-1917 میلادی در ایران است که به تاوان آن بیش از 10 میلیون ایرانی به کام مرگ کشیده می‌شوند.
در مقدمه این کتاب آمده است: در سال 1914 تا پایان 1915 میلادی انگلیسی ها، روس ها و ترک ها بی طرفی ایران را در جنگ جهانی اول نقض کردند و بریتانیا و روسیه برای تقسیم جدید ایران به توافقی پنهانی رسیدند.
با وقوع انقلاب روسیه ارتش این کشور در ایران از هم پاشید و نیروهای روسی خاک ایران را ترک کردند. به این ترتیب مجال تسلط بر تمام ایران برای انگلستان مهیا شد. انگلیسی ها تا ژوئیه 1918م ایران را به اشغال خود درآوردند و بعد از سه سال و نیم با بر تخت نشاندن ارثیه شوم خود (رضاخان پهلوی) سالهای ننگین و سیاه حضور خود را به درازا کشیدند.
یکی از مصائبی که به دلیل حضور نیروهای انگلیسی بر ایرانیان می رود، فاجعه قحطی سالهای ( 1919-1917م) مقارن با (1298-1296 هجری شمسی) است، که در سراسر کشور به وقوع می پیوندد و به تاوان آن بیش از 10 میلیون ایرانی به کام مرگ کشیده می شوند. قحطی، زمانی اتفاق می افتد که سراسر ایران در اشغال نظامیان انگلستان است، اما آنها نه تنها هیچ کاری برای مبارزه با قحطی و کمک به مردم ایران نکردند، بلکه عملکرد شان اوضاع را وخیم تر کرده و سبب مرگ میلیون ها نفر می شود. درست زمانی که مردم ایران به دلیل قحطی نابود می شدند، ارتش بریتانیا مشغول خرید مقادیر عظیمی غله و مواد غذایی از بازار ایران بود و با این کار هم افزایش شدید قیمت مواد غذایی را سبب می شد و هم مردم ایران را از این آذوقه محروم می کرد. جالب‌تر این که انگلیسی ها حتی مانع واردات مواد غذایی از آمریکا، هند و بین النهرین به ایران می شدند. به علاوه در زمان قحطی، انگلیسی ها از پرداخت پول درآمدهای نفتی ایران استنکاف ورزیدند.
به این ترتیب مردم نگون بخت ایران بزرگترین قربانیان بی نشان جنگ جهانی اول می شوند. اما متاسفانه تا امروز آنگونه که شایسته است به بازخوانی آن دوران و کشف حقایقی که منجر به بروز آن شد، پرداخته نشده است.
" قحطی بزرگ " عنوان کتاب مستندی است درباره این رخداد تاریخی که موسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی به چاپ رسانده است. یافته های این کتاب به نقل از نویسنده آن بسیار شگفت انگیز است و در داوری تاریخی ما تحول بزرگی ایجاد خواهد کرد.


برچسب‌ها: مرگ 10 میلیون ایرانی , هلوکاست ایران , قبل از انقلاب , سال 1317 , زمان رضا شاه,
 

شنبه 12 بهمن 1398

 

ادامه مطلب


جهت آنتن

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


آقای قرائتی یه چیز خوبی می گفتن که: می بینید بعضی وقتا آنتن تلوزیون میره؟ دلیلش اینه که جهت آنتن عوض شده . حالا هر وقت می بینی ارتباطت با خدا کمرنگ شده و بهت حال نمیده بدون جهتت عوض شده. بنظر شما آخه خدایی که عاشق بنده شه نسبت به اون بی توجه میشه؟ من و شما هستیم که جهت قلب مون عوض شده که خدا…

منبع : radepaclip.com


برچسب‌ها: ارتباط با خدا , کمرنگ شدن ارتباط با خدا,
 

سه شنبه 16 خرداد 1398

 

یک سوال یک حساب ساده

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


میتوانید این مسأله را حل کنید؟؟

در طول دوماه جنگ تقریبا ۱۷۵۰۰کیلومتر مربع از خاک کشورمان اشغال شد

در طول هشت سال دفاع مقدس تقریبا ۲۱۳۲۵۰ نفر شهید شدند

در بدن انسان سالم تقریبا ۵/۵نیم لیتر خون وجود دارد

مساحت کف دست انسان تقریبا ۷۶ سانتی متر مربع است

حال حساب کنید :

برای پس گرفتن هر وجب این خاک چقدر خون ریخته شده ؟؟؟؟


جواب: برای هر وجب خاک ایران ، تقریبا ۵۱ قطره خون شهید داده شده .

بماند که عده ای هم زخمی و جانباز شدند که خون گرمشان در مناظق جنگی بوی تازگی  میدهد .

حال !!!!

ما شرمنده شهداییم؟؟؟ یا مدیون شهدا ؟؟؟ چرا؟؟؟

جواباتونو تو نظرات حتما بزارین یاعلی

منبع : radepaclip.com


برچسب‌ها: شهید , سوال و جواب,
 

سه شنبه 16 خرداد 1398

 

بیایید کمی مرد باشیم!!!

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


از دست نده این پستی که۳۰ ثانیه خوندنش طول نمیکشه

 

 ===بیایید پارسی وار زنان را پاس بدارید ===

این بار اگر زن زیبارویی را دیدید؛
هوس را زنده به گور کنید و خدا را شکر کنید برای خلق این زیبایی!

زیر باران اگر دختری را سوار کردید؛
جای شماره به او امنیت بدهید
و او را به مقصد مورد نظرش برسانید ، نه به مقصد مورد نظرتان!

هنگام ورود به هر مکانی؛
با لبخند بگویید: اول شما!

در تاکسی ، خودتان را به در بچسبانید، نه به او!

بگذارید زنِ ایرانی وقتی مرد ایرانی را در کوچه خلوت می بیند؛
احساس امنیت کند نه ترس!

بیاییدفارغ از جنسیت کمی مرد باشید!!!

 

منبع : radepaclip.com

 

سه شنبه 16 خرداد 1391

 

تاثیر جالب دعا بر مغز انسان!

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


محققان دانشگاه آرهاوس دانمارك با اسكن مغز بیش از 20 داوطلب در هنگام دعا و صحبت با خداوند اعلام كردند مغز افراد در هنگام دعا به گونه‌ای كه در هنگام صحبت با یك دوست فعال می‌شود، فعالیت می‌كند.
محققان دانشگاه آرهاوس دانمارك به منظور مطالعه بر روی این پدیده از داوطلبان خواستند یك بار به خواندن یك دعای مذهبی و یك بار به خواندن یك متن غیرمذهبی و اجتماعی اقدام كنند.
به گفته محققان در هنگام انجام عملیات اول و خواندن دعای مخصوص مسیحیان، قسمت‌هایی از مغز كه با مرور ذهنی و تكرار در ارتباط است، فعال شد.
طی آزمایش دوم، داوطلبان قبل از خواستن آروزهای خود از شخصیت خیالی بابا نوئل مشغول به خواندن دعاهای شخصی خود شدند كه این عمل باعث فعال سازی قسمت‌هایی از مغز كه در هنگام برقراری ارتباط با انسانی دیگر فعال می‌شوند، این محدوده از مغز با تئوری ذهن (هشیاری از اینكه دیگران دارای انگیزه و غرض مستقل هستند) در ارتباط نزدیك است.
قشر پیشین مغز در انسان یكی از عوامل كلیدی تئوری ذهن است.
به گفته محققان، این قسمت از مغز داوطلبان در هنگام انجام آزمایش دعاهای شخصی و صحبت با شخصیت بابانوئل غیر فعال بوده‌ است.
این پدیده نشان می‌دهد داوطلبان بابانوئل را شخصیتی كاملاً خیالی و خداوند را موجودیتی واقعی می‌دانند.
عصر ایران

 


برچسب‌ها: دعا , تاثیر دعا , تاثیر دعا بر روی مغز,
 

سه شنبه 16 خرداد 1398

 

ناگفته هايي از مراسم خاکسپاري پيکر امام (ره) پس از 23سال

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


بي ترديد يکي از تلخ ترين خاطرات ايرانيان در سال هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي رحلت بنيان گذار جمهوري اسلامي، حضرت امام خميني (ره) است. خاطره تلخي که اکنون پس از 23 سال از وقوع آن، هنوز بسياري از مردم ياد آن روزها را درخاطرداشته و آن را با رسيدن ايام رحلت امام(ره) بازخواني مي کنند. خصوصا اين که اين خاطرات نگفته و نشنيده از زبان کسي باشد که مسئوليت مستقيم را در مراسم تدفين آن روح خدا بر عهده داشته است.

در همين رابطه سردار خسرو عروج فرمانده پيشين سپاه حضرت ولي امر (عج) که در سال هاي آخر دهه 60 مسئوليت حفاظت از شخصيت ها را برعهده داشت، پس از 23سال در گفت وگو با خراسان ناگفته هايي را از مراسم تدفين حضرت امام (ره)بيان می کند که با توجه به مسئوليت مستقيم سپاه تحت امراو در اين کار خطير، جالب و شنيدني خواهد بود. وي هم اکنون جانشين فرمانده دانشگاه تربيت افسري امام حسين (ع) است؛ دانشگاهي که در ابعاد نظامي و علمي کار آموزشي سپاهيان آينده را بر عهده دارد.

*سردار براي شروع از روند خاکسپاري پيکر مطهر امام(ره) بگوييد.

براي شروع ابتدا بايد بگويم که نيروي مخصوص حضرت ولي امر(عج) که من درآن زمان فرمانده آنها بودم چه نيرويي بود و چه مي کرد؟ يکي از يگان هاي سپاه پاسداران يگان نيروي مخصوص حضرت ولي امر (عج) بود که چهار کار عمده حفاظت شخصيت ها در سراسر کشور، حفاظت از فرودگاه ها و هواپيماهاي کشور، به عنوان نيروي واکنش سريع نظام در مواقع حساس و حفاظت از دستاوردهاي انقلاب اسلامي همان طور که در کارکرد کل سپاه آمده را بر عهده داشت و مقر اين نيرو نيز در شهر تهران قرار داشت.

اين سپاه از چهار يگان اصلي تشکيل مي شد که متشکل از يگان حفاظت شخصيت ها، يگان حفاظت فرودگاه ها ، تيپ 66 هوابرد و لشکر 6 ويژه پاسداران که در قالب نيروهاي مخصوص ولي امر (عج) قرار داشتند، بود. 2 دليل اصلي اين که ماموريت حساس دفن امام(ره) را به ما سپردند اين بود که اولا تقريبا همه محافظان و کساني که توانايي انجام اين کار را داشتند در اين نيرو بودند و موضوع دوم اهميت مراسم و اين که تقريبا طبق برآوردها در کار دفن، بايد حدود 10 ميليون نفر کنترل مي شدند تا خاکسپاري پيکر امام (ره) به بهترين شکل انجام مي شد. به اين دلايل مهم اين برنامه را تحويل نيروهاي ولي امر (عج) دادند که آن زمان من مسئول اين نيروها بودم.

* دقيقا از چه زماني اين ماموريت به شما محول شد؟

پس از ارتحال حضرت امام (ره) تصميم گرفته شد تا براي انجام مراسم وداع امت با ايشان و تحت مديريت کميته انقلاب اسلامي ، پيکر مطهر امام(ره) به مدت دو روز و به صورتي که در تصاوير مشاهده کرده ايد در مصلي تهران و در آن محفظه شيشه اي قرار بگيرد تا مردم ايشان را زيارت کنند. براي انجام مراسم کفن و دفن امام (ره) جلسه اي در شوراي امنيت کشور و با حضور فرمانده وقت کل سپاه – محسن رضايي – در مقر وزارت کشور برگزار مي شود . حدود ساعت 7شب قبل از دفن امام (ره) آقاي رضايي با من تماس گرفت و گفت: طبق تصميم شوراي امنيت اين مسئله به دليل حساسيت کار به سپاه تحويل داده شده و من اين ماموريت را به شما به عنوان فرمانده نيروهاي مخصوص ولي امر (عج) واگذار مي کنم و شما بايد امشب امور بهشت زهرا (س) را از کميته تحويل گرفته و براي مراسم دفن امام (ره) در روز بعد برنامه ريزي کنيد .

همان شب بلافاصله يک تيم از نيروهاي ويژه خود را به بهشت زهرا(س) اعزام کردم تا محل دفن را از فرمانده وقت کميته تحويل بگيريم و برادران سپاه آنجا مستقر شوند.آن شب در حالي که همه نيروها و تجهيزات را برده بوديم و محل دفن هم مشخص شده بود به دلايل غيرقابل ذکر اين کار انجام نشد و ما محل را تحويل نگرفتيم.

*در روز دفن آنچه از عکسها و تصاوير برمي‌آيد پيکر امام(ره) با دو تابوت متفاوت تشييع شد، داستان چه بود؟

بله درست مي فرماييد و من در ادامه به جزئيات اين مساله اشاره خواهم کرد. زمان براي ما بسيار کوتاه بود و بايد در همين زمان کوتاه برنامه ريزي انتقال پيکر مطهر امام (ره) به محل و چگونگي دفن و اطلاع رساني به مردم را انجام مي داديم و اين درحالي بود که ما با تقريبا 10 ميليون نفر حول يک نقطه مواجه بوديم .اتفاقي کاملا بي نظير و در شرايطي که ما امکانات پيشرفته حفاظتي در آن زمان نداشتيم که بتوانيم سدبندي و مانع گذاري کنيم . به نظر من اين عين معجزه بود و کمک امام زمان (عج) و روح مطهر امام (ره) قدم به قدم در اين کار به ما کمک مي کرد.

به هر تقدير آن شب بهشت زهرا(س) تحويل سپاه نشد و فرداي آن روز (16 خرداد)، 6 صبح روز دفن جلسه اي در بهشت زهرا(س) گذاشتيم تا با هماهنگي کميته محل دفن تحويل سپاه شود. در آن جلسه که با حضور بيشترمسئولان برگزارشد من نظرم اين بود که اعلام کنيم امروز دفن امام(ره) انجام نمي شود و دليل اين حرف من اين بود که در اين مدت کوتاه که هنوز پيکر امام (ره) به ما تحويل نشده نمي توانيم عمليات دفن را به خوبي انجام دهيم، در حين بحث و بررسي اين مساله صداي هلي کوپتر آمد و ديديم هلي کوپترحامل تابوت چوبي امام(ره) در حال فرود است و مردم به اسکي زير هلي کوپتر چسبيده اند.

به هر حال پس از اين حادثه انتقال مسئوليت انجام شد و پس از آن راديو اعلام کرد که پيکر امام صبح دفن نمي شود. از سوي ديگر اين پيام راديو و خبرهاي صبح به آقاي هاشمي رئيس وقت مجلس رسيده بود و ايشان گفته بودند که کار نگه داشته شود تا بعدازظهر شخصا به محل بيايم. بعدازظهر آقاي هاشمي و آقاي موسوي اردبيلي آمدند و قبر و وضعيت را ديدند و به من گفتند برنامه شما چيست؟ من هم گفتم اولا بايد چهار هلي کوپتر در اختيار ما باشد و ثانيا تابوت بايد فلزي باشد و کليد داشته باشد. اين ابتکاراتي بود که آن زمان به ذهن ما رسيد و بعد برنامه ريزي فني کرديم و 20 نفر از برادران قوي جثه نيروي مخصوص انتخاب شدند تا اين انتقال پيکر از هلي کوپتر تا قبر توسط آن ها انجام و خود من هم با کليد تابوت همراهشان باشم .در تصاوير تلويزيوني اين نيروها را زير تابوت با لباس استتار مخصوص نيروي ولي امر (عج) مشاهده مي کنيد. طبق برنامه ما قرار بود تا مردم را به‌وسيله هلي کوپترهاي خالي مشغول کنيم و در اين فرصت که حداکثر 2 دقيقه خواهد بود وقت براي دفن امام (ره) خواهيم داشت چراکه در غير اين‌صورت با فشاري که حدود دو ميليون نفر به نقطه قبر وارد خواهند کرد، عملا اين کار نشدني خواهد شد .

ما به برادران گفتيم اگر بيش از 2 دقيقه طول بکشد امکان دادن تلفات است ولذا سرعت عمل در اين کار بسيار مهم است. همچنين چهار کانتينر را به صورت دو طبقه به هم ديگر جوش داديم تا بلافاصله پس از دفن امام (ره) به سرعت روي قبر کشيده شود تا هم کسي به قبر دسترسي نداشته باشد وهم نتواند روي کانتينرها رفته و يا آنها را جابجا کند. البته بايد همين جا بگويم که همه اين کارها و سختي ها به دليل ابراز اراده فوق العاده مردم به امامشان بود و اينکه واقعا مردم خاک آن محل را به چشم کشيده بودند و عشق به امام(ره) همه را محو يک نقطه و آن هم قبر ايشان کرده بود.

*برسيم به لحظات تدفين و اتفاقات آن دقايق، همه چيز طبق برنامه شما پيش رفت؟

به لطف خدا تقريبا طبق محاسبات ما مراسم انجام شد. بعد از انجام برنامه ريزي ها و بررسي محل توسط مسئولان نظام، من به مقاماتي که آمده بودند از جمله مقام معظم رهبري، آقايان هاشمي، موسوي اردبيلي و سيد احمد خميني گفتم که ما با توجه به عمليات رواني که انجام داده بوديم و اعلامي که شده بود مبني بر دفن نکردن امام(ره) در امروز و همچنين استفاده از چند هلي کوپترخالي ؛ دو دقيقه وقت داريم براي کار تدفين. از اينجاي کار به بعد به عقيده من يک ترکيبي از احساسات بود و عقل که بايد با غلبه بر احساسات همه تلاش خود را براي انجام صحيح تدفين به کار گيريم. حتي يادم هست که آقاي عبدا... نوري نماينده امام(ره) در سپاه آمد و گفت علما بايد امام(ره) را دفن کنند که من گفتم در اين شرايط امکانش نيست و اين عملياتي است که بايد طبق برنامه اعلام شده عمل شود و کسي نبايد در اين کار دخالت کند . ما فقط به آقاي ناطق نوري که هم از لحاظ فيزيک بدني و هم روحيه شخصي قوي بودند اجازه داديم داخل قبر شود و يک پيرمردي هم به نام مرحوم حاج آقاي اربابي که شهيد بهشتي و برخي علما را تلقين داده بود داخل قبر شود تا عمل تلقين امام (ره) را انجام دهد و اين دو وارد قبر شدند.

طبق برنامه بلافاصله با فرود هلي کوپتر اصلي، من به همراه 20 نفر از نيروهاي قوي و نترس نيروي مخصوص به سرعت زير تابوت فلزي رفتيم و کليد تابوت هم دست خودم بود.حدود30 ثانيه طول کشيد تا تابوت را به قبر رسانديم و خدا آقاي اربابي را رحمت کند و عمر طولاني به آقاي ناطق نوري بدهد که واقعا در اين مرحله به نظر من از خود گذشتگي کردند چراکه در آن موج جمعيت و گرما و در حالي که ما مثل يک چتر روي قبر خيمه زده بوديم هرآن احتمال مي دادم اين دو نفر دچار خفگي شوند و از طرفي هم آقاي اربابي به آرامي تلقين را انجام مي داد و اين کار را سخت تر مي کرد.

در اين جا سه حادثه رخ داد که براي من جالب وتکان دهنده بود.

اولين نکته اين بود که من وقتي در تابوت را باز کردم بوي بسيار خوشي از اين پيکر بلند شد که من نمي دانم چه بويي بود و از نيروهاي حاضر و آقاي ناطق پرسيدم که شما هم اين بو را استشمام کرديد که تاييد کردند و تا زماني که کار تدفين به پايان رسيد و سنگ لحد را گذاشتيم اين بو همچنان به مشام مي رسيد.

اتفاق دوم اين بود که با توجه به زمان دفن امام (ره) در نيمه خرداد و در اوج گرماي ظهر يک ابري بالاي سر ما آمد و مثل يک سايه عمل کرد و اين درحالي بود که در نقاط ديگر آسمان ابري ديده نمي شد و همين مساله باعث شد تا در اين نقطه دما کاهش پيداکرده و کمک بسيار مهمي به ما بود.

نکته سوم اين بود که انجام تدفين امام(ره) من و همه نيروها را به ياد روزهاي عمليات در جبهه انداخته بود . در زمان عمليات ها يک انگيزه مضاعفي در نيروها ايجاد مي شد که اين انگيزه از سوي خود خداست و اين حالت و انگيزه را در اين جا نيز احساس کرديم و نيروها نيز همين حال را داشتند و در اين کار اين احساس و انگيزه قوي بسيار مهم بود حتي برخي شخصيت ها قبل از آن مي خواستند بيايند اما تا به قبر نزديک مي شدند گريه مي کردند و احساسات بر آن ها غلبه مي کرد و اين نکته مهمي بود که اگر کسي در اين موقعيت حساس گريه کند و خود را ول کند به درد اين عمليات نمي خورد.

نزديک 3 دقيقه کار دفن به طول انجاميد تا ما دست آقاي ناطق و اربابي را گرفتيم و خارج شدند و 2 دقيقه هم طول کشيد تا با جرثقيل که آماده شده بود کانتينرها را روي قبر کشيديم.

اين مراسم در مجموع 7 دقيقه به طول انجاميد و خدا را شکر به خوبي به پايان رسيد؛ شخصيت هايي هم که در جايگاه حضور داشتند از جمله مقام معظم رهبري، آقاي هاشمي، آقاي موسوي اردبيلي، سيد احمد آقا و... دخالت نکردند چون حال مناسبي نداشتند و خوشبختانه همگي در انتها راضي بودند و تشکر کردند.

*نکته جالبي در کار تدفين امام(ره) که شخصا تجربه کرده باشيد به ياد داريد؟

نکته جالب اين بود که خود من و نيروهايم در اين مدت احساسات خود را فراموش کرده بوديم و به عبارتي سنگي شده بوديم ؛چراکه در صورت احساساتي شدن يا گريه کردن اين عمليات موفق نمي شد و من به نيروها هشدار داده بودم که کسي حق گريه کردن ندارد. نکته ديگر اين بود که اگرچه همه مملکت در دفن امام (ره) حاضر بودند اما بين سپاه و امام (ره) علاقه و رابطه خاصي وجود داشت و تحمل اين لحظات از سخت ترين کارها محسوب مي شد . اما بعد از پايان کار تدفين همگي در گوشه اي نشستيم و تا شب به عزاداري و گريه پرداختيم.

بعد از حادثه براي پيکر امام (ره) در بار اول پيکر به جماران منتقل شد و در همان چند ساعت اين تابوت فلزي تهيه شد و بيت امام (ره) هم با اين کار موافقت داشتند و همکاري خوبي انجام دادند.

* آيا اين فکر که پيکر امام هم مثل ساير مراجع و شخصيت ها در يک ماشين مخصوص تشييع شود به ذهن نيامد ؟

خير به هيچ وجه. تشييع امام (ره) با هيچ شخصيت ديگري قابل مقايسه نبود چراکه تعداد حضور مردم و سبک ابراز ارادت آن ها بي نظير بود و مردم همچون موج اقيانوس سر از پا نمي شناختند و فکر مي کنم اگر روح ملکوتي امام (ره) کمک نمي کرد مشکلات ما بيشتر مي شد و اين جمعيت کنترل نمي شد.

 


 

 


* کنترل امنيتي جمعيت در برابر اقدامات تروريستي چگونه بود؟

کارهايي کرديم اما در حد بضاعتمان مثلا يک رينگ کانتينر گذاشتيم تا جلوي فشار گرفته شود اما تاثير زيادي نداشت و موج جمعيت بيش از اندازه بود و تنها با توکل به خدا کارها را جلو برديم و خدا را شکر مشکلي هم در اين زمينه ايجاد نشد.

* امنيت محل، پس از دفن هم با شما بود؟

بله حداقل 2 هفته دست ما بود و بعد هم با مقداري تقويت نفرات و تجهيزات به يکي از يگان هاي ما که تيپ حفاظت از بيت امام(ره) در جماران بود سپرديم که تا کنون هم همان بخش کار حفاظت را برعهده دارد.

در پايان بايد باز برآن تاکيد کنم اين است که مطمئن باشيد اگر يد بيضايي خدا و روح امام (ره) و شهدا نبود که به ما کمک کردند، هيچ کس نمي توانست اين کار را انجام دهد و ما در برابر فشار ميليون ها نفر ارادتمند امام(ره) توانايي مقاومت نداشتيم و به لطف خدا و امام زمان (عج) راضي هستيم که اين افتخار نصيب سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شد.


برچسب‌ها: امام خمینی , مراسم خاک سپاری امام خمینی , ناگفته هایی از مراسم خاک سپاری امام خمینی,
 

سه شنبه 16 خرداد 1398

 

جنایات رژیم پهلوی در حمایت از فرقه ضاله بهائیت

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


جنایات رژیم پهلوی در حمایت از فرقه ضاله بهائیت

زهرا حسینی

● منبع: سایت - باشگاه اندیشه - تاریخ شمسی نشر 12/08/1387
برای آشنایی بیشتر با خیانت‌های رژیم پهلوی، جنایات این رژیم را علیه اسلام و ایران در حمایت از فرقه ضاله بهائیت بیان می‌کنیم. بر اساس اسناد به جا مانده از دوران رژیم پهلوی، اطلاعات بسیار ارزشمندی از فعالیت‌های خیانت‌آمیز سران این فرقه در دسترس محققان و پژوهشگران قرار گرفته است. (1) ضمن این که خاطرات روشنگرانه عده‌ای از مطلعان، نظیر مرحومان فضل‌الله مهتدی معروف به صبحی، عبدالحسین آیتی (آواره سابق)، حسن نیکو و دیگران، که سال‌ها از نویسندگان و مبلغان زبده بهائیت بوده و سپس تائب شده و به دامان اسلام برگشته‌اند، می‌تواند خلاهای پژوهشی اسناد را جبران نماید.
نفوذ و فعالیت گسترده بهائیان در سطوح بالای دستگاه اداری کشورمان در زمان سلطنت محمدرضا پهلوی بر کسی پوشیده نیست. (2) ضمن اینکه در عصر پهلوی، پیوندهای مستحکم و آشکاری بین سران این فرقه و رژیم اشغالگر قدس وجود داشت. هم‌زمان با دوران نهضت ملی نفت به بعد، به‌ویژه سال 1332، فعالیت گسترده و سازمان‌دهی‌شده‌ای از طرف بهائیان در کشورمان آغاز شد. متقابلا در همان سال‌ها واعظ شهیر، مرحوم حجت الاسلام فلسفی، در سال 1334 به اشاره و دستور آیت الله العظمی بروجردی سخنرانی‌های روشنگر و پرشوری علیه بهائیت انجام داد که به‌رغم مخالفت شدید دسته‌ای از مسوولان عالی‌رتبه رژیم، نظیر اسدالله علم از رادیو پخش شد و درواقع یکی از عکس‌العمل‌های مهم نیروهای مذهبی در مقابل گسترش فعالیت این فرقه ضاله بود. (3)  

 

چهار شنبه 10 خرداد 1398

 

ادامه مطلب


انواع محبت و محبت خدا

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


● انواع محبت


در نگاه اول محبت را به چهار بخش تقسیم می کنیم :
۱) محبت حق به خودش
۲) محبت حق به مخلوقات
۳) محبت انسان به خودش
۴) محبت انسان به غیر خودش که شامل حق تعالی و غیر او می شود.
در نگاهی دیگر شیخ اکبر ابن عربی محبت را به سه قسم تقسیم می کند که عبارتند از : ۱. حب الهی(محبت خدا به بنده و محبت بنده به خدا)
۲) حب طبیعی(مشترک انسان و حیوان)
۳) حب روحانی(انسان را از حیوانات جدا می کند)
تقسیمات دیگری نیز هست که بعدها انشاءالله بیان می شود.
۱) محبت خداوند به خودش
در خصوص محبت خداوند به خودش در جلسات قبلی نکاتی عرض شد و این که محبت او به خودش اعظم محبت هاست و عاشق و معشوق اصلی خودش است.
۲) محبت خداوند به مخلوقاتش
 


برچسب‌ها: انواع محبت و محبت خدا , انواع محبت , محبت خدا,
 

سه شنبه 19 ارديبهشت 1398

 

ادامه مطلب


انشاء الله روزی در تقویم خواهند نوشت

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


الهی، سالیانی می‌پنداشتم كه ما حافظ دین توایم، «استغفرك اللهمّ». در این لیله الرغائب 1390 فهمیدم كه دین تو حافظ ماست، «أحمدك اللهمّ»!

"الهی نامه علامه حسن زاده آملی"

 

 

یا مهدی ادرکنی


انشاء الله روزی در تقویم خواهند نوشت : تعطیل" روز فرج مهدی فاطمه

بعد در مدینه کنار ساختمان نیمه کاره ای تابلو می زنیم: پروژه حرم مطهر بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س)

کارفرما: قائم آل محمد

پیمانکار : یاران حضرت

مساحت: وسعت دل تمام شیعیان

 

" برای تعجیل در امر فرج حضرت مهدی صلوات "

 


برچسب‌ها: یا مهدی ادرکنی , روز ظهور , حضرت مهدی,
 

پنج شنبه 7 ارديبهشت 1398

 

اهمیت گرسنگی

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


 

الهی، از من برهان توحید خواهند، و من دلیل تكثیر.

 

 

الهی، از من پرسند توحید یعنی چه، حسن گوید تكثیر یعنی چه.
" الهی نامه علامه حسن زاده آملی "

 

  علامه طباطبايى مى فرمايند:

 


مـرحـوم اسـتـاد قـاضـى - رضـوان الله عليه - روايتى غريب درباره فوايد جوع بيان مى فـرمـود و مـحـصـلش آنـکـه در زمان انبياى سلف ، سه نفر رفيق گذرشان به ديار غربت افـتـاد. شـب فـرا رسـيـد؛ هـر يـک بـراى تـحـصـيل غذا به نقطه اى متفرق شدند؛ ليکن با يـکديگر ميعاد نهادند که فردا در وقت معين در آن ميعادگاه يکديگر را ملاقات کنند. يکى از آنها ميهمان بود و ديگرى به ميهمانى شخصى در آمد و چون سومى جايى نداشت ، با خود گـفـت : بـه مسجد مى روم و ميهمان خدا مى شوم و تا صبح در آن جا به سر برد و هم چنان گرسنه باقى بود. صبحدم ، در ميعاد خود، هر سه نفر حضور يافتند و هر يک سرگذشت خود را بيان کردند. از جانب خداى تعالى ، به نبى آن زمان وحى رسيد که به آن ميهمان ما بگو: ما ميهمانى اين ميهمان عزيز را قبول کرديم و خود ميزبان او شديم و براى او در صـدد تـهـيـه بـهـتـريـن غـذاهـا بـرآمديم ، لکن در خزانه غيب خود تفحص کرديم ، بهتر از گرسنگى غذايى براى او نيافتيم  .

برگرفته از کتاب دریای عرفان

منبع : tohfeyehushyari.LoxBlog.Com


برچسب‌ها: در یای عرفان , آیت الله قاضی,
 

پنج شنبه 29 فروردين 1398

 

ضرات استفاده از ‌طلا برای مردان

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


ضرات استفاده از ‌طلا برای مردان

طلا از جمله فلزهای زینتی به شمار می‌ رود که طرفداران زیادی دارد و به خصوص خانم‌ ها علاقه ی زیادی به آن نشان می ‌دهند و بالطبع از اشکال مختلف آن به عنوان زیورآلات استفاده می ‌کنند.

در این میان حتما شنیده ‌اید که استفاده از طلا برای مردان منع شده و در اسلام این کار عملی حرام معرفی شده است ولی تا به حال شده از خودتان بپرسید چرا زنان مجاز به استفاده از طلا هستند ولی مردها نباید از این فلز قیمتی و زینتی بهره‌ مند شوند؟ به طور کلی هر موضوعی که اسلام آن را سفارش کرده باشد برای بدن انسان مفید و هر چه را که برای انسان حرام کرده باشد، قطعا برای او مُضر است. اگر چه دلایل برخی مسائل هنوز از لحاظ علمی مشخص نشده است ولی ما به عنوان مسلمان به این معتقد هستیم که مسلما خیری در پشت این ممنوعیت ‌ها وجود دارد.

طلا و کم خونی در مردان

طبق بررسی ‌های متعددی که صورت گرفته، تعداد گلبول ‌های سفید خون در مردان بیشتر از زن ‌ها است، حال آن که تماس بدن مرد با طلا باعث بالا رفتن میزان گلبول‌ های سفید می ‌شود. به طور طبیعی با افزایش شمار گلبول‌ های سفید، جا برای گلبول‌ های قرمز خون کم شده و تعداد آن ها به طور محسوسی کاهش پیدا می‌ کند.

در واقع استفاده از طلا در مردان باعث بر هم خوردن تعادل میان گلبول‌ های سفید و قرمز خون می‌ شود. همین امر باعث بروز کم‌ خونی در مردان و از سوی دیگر باعث بروز سرطان خون می ‌شود که همگی بر اثر اختلال در گلبول ‌های بدن مردان ایجاد می ‌شود.

 


برچسب‌ها: ضرات استفاده از ‌طلا برای مردان , طلا , طلا برای مردان,
 

دو شنبه 7 فروردين 1391

 

ادامه مطلب


عكسي كه شايد زندگيتون رو متحول كنه!شايد چند لحظه شايدم تا آخر عمر . .

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


عكسي كه شايد زندگيتون رو متحول كنه!شايد چند لحظه شايدم تا آخر عمر . .

موضوع: مطالب بسيار جالب

ديروز رفته بودم بانك از حسابم پول بردارم....


بعد از كلي علاف شدن خلاصه نوبت ما رسيد.رفتم رو صندلي نيشستم و بعد از سلام و احوالپرسي با كارمند بانك گفتم من فلان قدر پول ميخواستم از حسابم برداشت كنم.كارمندم پولا رو برداشتو دفترچه رو ثبت كرد و . . .

اومدم خونه داشتم پولام رو ميذاشتم تو كيفم كه يه لحظه چشمم به قسمتي از يه اسكناس ۱۰ تومني افتاد كه با خودكار مشكي روش دست خطي نوشته شده بود!!!!الان با خودم ميگم كاش هيچوقت اون روز بانك نميرفتم كاش اصلا چشمم به اون پول نميافتاد يا كاش اصلا . . . بگذريم.

من خودم اون دست خط رو خوندم واقعا داشت گريم ميگرفت...

گفتم اسكنش كنم بذارم دوستامم ببينن كه واقعا لازمه جوونايي كه قدر زندگيشون رو نميدونن اين چيزارو ببينن.

ز
 

برای دیدن عکس در اندازه بزرگ و خواندن متن آن

بر روی(نمایش عکس در حالت بزرگ) کلیک کنید.

 

نمایش عکس در حالت بزرگ


منبع : b-a-shabestar.blogfa.com
 

 

جمعه 26 اسفند 1386

 

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد

مطالب گذشته

·

حجاب ارسال در : 1398/11/18 19:15

·

آیامیدانید ...؟ 4 ارسال در : 1398/05/10 20:26

·

آیا در قرآن برای راهپیمایی هم آیه داریم؟ ارسال در : 1398/05/01 16:02

·

دعوت مراجع تقلید برای حضور در راهپیمایی روز قدس ارسال در : 1398/05/01 15:58

·

دو شبکه ماهواره ای فارسی زبان که در شب اربعین سنگ تمام گذاشتند!+ تصاویر ارسال در : 1398/04/29 18:37

·

روابط دختر وپسر از دیدگاه قرآن ارسال در : 1398/04/29 18:31

·

شباهت نظر رهبر انقلاب و پناهیان در مورد فرج و تحول در جهان ارسال در : 1398/04/28 16:50

·

داستان اراده محکم و همت بلند یک دختر ارسال در : 1398/04/23 17:18

·

داستان جالب عابد و سگ ارسال در : 1398/04/23 17:17

·

عشق واقعی... ارسال در : 1398/04/23 17:15

·

حکایت حمایت از حامیان حضرت علی(ع) ارسال در : 1398/04/23 17:09

·

عابد و شیطان ارسال در : 1398/04/23 17:08

·

تمنا ارسال در : 1398/04/23 17:07

·

تلخ ارسال در : 1398/04/23 17:05

·

چهار سخنی که زاهد را تکان داد! ارسال در : 1398/04/23 17:00

·

ماجرای امید بخش ترین آیه قرآن ارسال در : 1398/04/23 16:55

·

شیطان و فرعون ارسال در : 1398/04/23 16:52

·

داستان جالب بهلول و شکستن سر استاد ارسال در : 1398/04/23 16:34

·

حکایت آن درخت ارسال در : 1398/04/23 16:27

·

حدیثی زیبا ارسال در : 1398/04/20 18:16




لطفا برای بهبودی وبلاگ نظر بدهید و اگر مطلبی دارید که مفید است به abdekhodam@yahoo.com ایمیل کنید تا با نام خودتان در وبلاگ درج شود ، با تشکر ، یا علی .



تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تحفۀ هوشیاری و آدرس tohfeyehushyari.LoxBlog.Com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








>